کیک و شیرینی

طرز تهیه پیراشکی کرمدار با لیوان

پیراشکی کرم دار یکی از انواع پیراشکی و شیرینی های خوشمزه ای است که می توانید به راحتی در خانه درست کنید. تهیه این پیراشکی بسیار آسان است و می توانید به راحتی عطر پیراشکی کرمدار را در خانه راه بیاندازید. در صورتی که پیمانه و یا ترازو در دسترس ندارید می توانید از لیوان برای اندازه های مواد اولیه استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیراشکی کرمدار با لیوان را بخوانید.

آموزش طرز تهیه پیراشکی کرمدار خوشمزه

مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر پیراشکی

تخم مرغ ۱ عدد
شکر۱ قاشق چای خوری برای عمل آوردن‌خمیر مایه
آب ولرم ۱/۴ لیوان برای عمل آوردن خمیر مایه
شکر ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۲ لیوان
خمیر مایه نصف قاشق غذاخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
نمک۱/۴ قاشق چای خوری
آب یا شیر۱/۴ لیوان
روغن۳۰ گرم

مواد لازم برای کرم پیراشکی

آرد۱/۴ لیوان
شکرنصف لیوان
شیر یا آب نصف لیوان
کره۱۰ گرم (دلخواه)
وانیل۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی بدون روغن در فر همراه فیلم

مراحل درست کردن پیراشکی کرم دار

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    برای شروع ۱/۴ لیوان آب ولرم را به همراه یک قاشق چایخوری شکر درون یک ظرف بریزید. سپس خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید. سپس درب ظرف را بگذارید و ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا خمیر مایه پف کرده و عمل بیاید.

  2. مرحله دوم

    درون یک کاسه تخم مرغ، شکر، وانیل، نمک، روغن و شیر را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس خمیر مایه به عمل آمده را به ترکیب تخم مرغ اضافه کرده و کمی هم بزنید.

  3. مرحله سوم

    آرد را الک کنید و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید. تا جایی که خمیر یکدست شده و شروع به ورز دادن کنید تا به دست نچسبد. روی سطح کار خود کمی آرد بپاشید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز بدهید تا خمیر لطیفی بدست بیاید.

  4. مرحله چهارم

    خمیر ورز داده شده را درون کاسه قرار بدهید. روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک الی یک ساعت و نیم در جای نسبتا گرم قرار بدهید تا خمیر استراحت کرده و حجم آن دو برابر شود.

  5. مرحله پنجم

    برای آماده کردن کرم میانی، آرد را به شیر یا آب داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا آرد کاملا باز شود. شکر را اضافه کردع و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار بدهید. به طور مداوم هم بزنید تا غیظ شود. سپس وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید تا خنک شود.

  6. مرحله ششم

    بعد از استراحت خمیر مجددا باید خمیر را کمی ورز بدهید. پف خمیر را بگیرید و به مدت یک دقیقه دیگر ورز بدهید. روی سطح کار خود را آرد پاشی کرده و خمیر را به ضخامت ۱ سانت پهن کنید. سپس با یک قالب گرد قالب برنید.

  7. مرحله هفتم

    داخل یک سینی کمی آرد بپاشید. خمیر های قالب زده شده را با فاصله داخل سینی بچینید و روی آنها را با یک دستمال تمیز بپوشانید و نیم ساعت استراحت بدهید.

  8. مرحله هشتم

    داخل یک شیر جوش روغن بریزید و روی حرارت قرار بدهید. وقتی روغن داغ شد خمیر ها را درون روغن داغ سرخ کنید. به محض اینکه خمیر ها را داخل روغن انداختید از روغن داغ روی آنها بریزید تا شروع به پف کردن کنند. وقتی یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر سرخ شود. بعد از سرخ شدن از روغن خارج کنید.

  9. مرحله آخر

    وقتب پیراشکی ها خنک شدند از وسط نصف کنید و از کرم وسط خمیر ها بمالید. میتوانید با شکلات آب شده یا پودر قند تزئین کنید.

طرز تهیه پیراشکی کرمدار

3.5/5 - (2 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه پیراشکی کرمدار
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا