کیک و شیرینی

طرز تهیه کلوچه لاری به روش ساده خوشمزه و لذیذ

کلوچه لاری یکی از سنتی ترین کلوچه ها مربوط به لارستان است که بسیار خوش عطر و طعم است. این کلوچه سنتی خوشمزه دستور تهیه ساده ای دارد و به همین دلیل میتوانید به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کلوچه لاری به صورت کامل توضیح داده شده است.

دستور تهیه کلوچه لاری

مواد مورد نیاز

شیرخشک۴ قاشق غذاخوری
آرد برنج۳ قاشق غذاخوری
آرد۴ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
روغن جامد۱ لیوان
رازیانه۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل به مقدار کافی
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
مایع خمیر۱ قاشق غذاخوری
هل به مقدار کافی
آببه مقدار لازم

طرز تهیه کلوچه خانگی افغانی با ویدیو آموزشی

مراحل طرز تهیه کلوچه لاری

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    ابتدا آرد را چند بار الک کنید. سپس درون یک کاسه گود بزرگ بریزید. شیر خشک، پودر هل، پودر رازیانه، بیکینگ پودر و آرد برنج را با هم روی آرد الک کنید. نمک، شکر و خمیر‌مایه فوری را به مواد اضافه و هم بزنید. (حتما از خمیر مایه سالم و تازه استفاده کنید)

  2. مرحله دوم

    همه مواد را یک بار باهم الک کنید. سپس روغن جامد را به ترکیب مواد خشک اضافه کرده و هم بزنید تا بافتی شبیه به بیسکوئیت خرد شده بگیرد.

  3. مرحله سوم

    آب ولرم را کم کم و به صورت مرحله به مرحله اضافه کرده و هم بزنید. تا جایی آب اضافه کنید که خمیر جمع شود و بافت چسبندگی داشته باشد.

  4. مرحله چهارم

    روی میز کار خود کمی آرد بپاشید. خمیر را از کاسه به میز کار خود منتقل کنید و با دست تمیز چند دقیقه ورز بدهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

  5. مرحله پنجم

    اگر فرصت دارید میتوانید روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت استراحت بدهید. این خمیر نیازی به استراحت ندارد. اگر زمان ندارید میتوانید از استراحت کردن خمیر صرف نظر کنید.

  6. مرحله ششم

    خمیر را بعد از استراحت روی میز کار آرد پاشی شده منتقل کرده و پف آن را بگیرید و ورز بدهید. خمیر را با وردنه باز کنید و قالب دلخواه بزنید. درون یک سینی فر را چرب کرده و کاغذ روغنی بیندازید. خمیر های قالب خورده را درون سینی با فاصله از هم بچینید.

  7. مرحله هفتم

    برای رومال کمی زعفران غلیظ دم کرده، کمی شیر و یک زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و با فرچه روی خمیر ها بمالید. (در صورت تمایل میتوانید برای رنگ بهتر کمی رنگ خوراکی یا رب گوجه بزنید). روی کلوچه های رومال شده کمی کنجد بپاشید. با یک پارچه تمیز روی خمیر ها را بپوشانید و ۳۰ دقیقه استراحت بدهید.

  8. مرحله هشتم

    بعد از استراحت سینی را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قزاز بدهید تا کلوچه ها بپزند و طلایی شوند. بعد از پخت از فر خارج کنید و زمان بدهید تا خنک شوند. درون ظرف مورد نظر بچینید و به دلخواه کمی عسل روی کلوچه ها بریزید. نوش جان…

    طرز تهیه کلوچه لاری

2.5/5 - (2 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه کلوچه لاری
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا