کیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی نارگیلی بدون فر ساده و خوشمزه

کوکی نارگیلی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال ساده ترین کوکی هاست. این کوکی خوشگل و خوشمزه را می توانید با چای و یا قهوه میل کنید. اگر دوست دارید خودتان کوکی نارگیلی را در خانه درست کنید و عطر نارگیل را در خانه راه بیاندازید در ادامه مطلب طرز تهیه کوکی نارگیلی بدون فر ساده و خوشمزه را بخوانید.

دستور تهیه کوکی نارگیلی بدون فر

شکر یک سوم لیوان
پودر نارگیل چربیک چهارم لیوان
تخم مرغ۱ عدد
پودر نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
اسانس نارگیل۶ قطره قابل حذف
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی گردویی خانگی ساده با فیلم آموزشی

مراحل تهیه کوکی نارگیلی

زمان مورد نیاز: ۴۰ minutes.

  1. مرحله اول

    درون یک کاسه کره هم دمای محیط را با شکر به وسیله همزن آنقدر میزنیم تا کرم رنگ و حجیم شود. در حین کار کاسه را چند بار دور گیری کنید تا شکر به خوبی با کره ترکیب شود.

  2. مرحله دوم

    تخم مرغ، وانیل و اسانس نارگیل را به ترکیب اضافه کرده و مجددا با هم زن میزنیم تا یکدست شوند. فراموش نکنید در این مرحله نیز حتما کاسه را دور گیری کنید تا بعد از پخت کوکی ها بوی زهم تخم مرغ نگیرد.

  3. مرحله سوم

    نشاسته ذرت و پودر نارگیل را به مواد اضافه و با لیسک خوب مخلوط میکنیم. در آخر آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و کم کم به مواد اضافه میکنیم. به این دلیل سایز تخم مرغ و اینکه ممکن است جنس آرد ها با هم متفاوت باشد واگر به یکباره اضافه کنید ممکن است خمیر سفت شود. در همین حد که خمیر جمع شد و به دست تمیز نچسبید کافی است.

  4. مرحله چهارم

    از خمیر به اندازه های مساوی به اندازه یک یک نارنگی کوچک بردارید و در دست گرد کرده و داخل پودر نارگیل بغلطانید. سپس درون یک تابه که کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله از هم بچینید. روی گار شعله پخش کن قرار بدهید و روی درب تابه دمکنی بکشید. درب تابه را بگذارید و ۲۵ دقیقه الب ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم زمان بدهید تا بپزد. اگر در فر میپزید دمای ۱۸۰ درجه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید تا بپزد .

طرز تهیه کوکی نارگیلی بدون فر

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه کوکی نارگیلی بدون فر
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا