کیک و شیرینی

طرز تهیه ی شیرینی خرمایی بدون فر

اگر دوست دارید در کنار چای بعد از ظهر خود در کنار عزیزانتان یک شیرینی خوشمزه بخورید چه بهتر که این شیرینی یک شیرینی خانگی خوشمزه باشد. شیرینی خرمایی یکی از شیرینی های خوش عطر و طعم است که همراه چایی بسیار میچسبد. در ادامه طرز تهیه ی شیرینی خرمایی بدون فر را بیاموزید.

آموزش پخت شیرینی خرمایی بدون فر

مواد مورد نیاز

آرد فانتزیدو پیمانه
شیرهم دمای محیطنصف پیمانه
تخم مرغ۱عدد
آب هم دمای محیطتقریبا ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
خمیرمایه فوری۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمکنصف قاشق چایخوری
کرهیک و نیم قاشق غذاخوری
پودرهلنصف قاشق چایخوری
خرما۱۵۰ گرم
گردو۳ قاشق غذاخوری
آب گرمبه مقدار لازم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱عدد
وانیل: نوک قاشق چایخوری
کنجدبه میزان لازم

طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزارلا آماده

مراحل پخت شیرینی خرمایی

زمان مورد نیاز: ۲ hours.

  1. مواد میانی شیرینی

    ابتدا خرما ها را پوست میگیریم و هسته های آنها را خارج میکنید. سپس با پشت چنگال خرما ها را درون یک ظرف له میکنیم و مغز گردوی خرد شده، دارچین و کمی آب اضافه میکنیم تا حالت خمیری پیدا کند. سپس مواد میانی را کنار میگذاریم.

  2. خمیر شیرینی

    برای تهیه خمیر ابتدا شیر، شکر، خمیرمایه، نمک، پودرهل و تخم مرغ را درون یک کاسه مخلوط میکنیم. سپس آرد را طی چند مرحله اضافه کرده و ورز میدهیم تا خمیر سفتی بدست بیاد. بعد کره هم دمای محیط و نرم شده را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر ورز میدهیم. کم کم آب اضافه میکنیم و ۱۵ دقیقه ورز میدهیم تا خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم. روی خمیر را چرب کرده و در دمای محیط با درپوش یک ساعت و ده دقیقه زمان میدهیم تا استراحت کند.

  3. پیچیدن شیرینی ها

    بعد از استراحت حجم خمیر دو برابر شده است. کمی ورز بدهید و خمیر را به ده قسمت مساوی تقسیم کنید. هر تکه را چانه بگیرید و چانه ها را به ضخامت نیم سانت باز کنید. از مواد میانی به اندازه یک قاشق داخل خمیر بگذارید. لبه های خمیر را کمی آب بزنید و سپس لبه ها را به هم بچسبانید. به هر شکلی که دوست دارید فرم بدهید. میتوانید به شکل بیضی یا دایره دربیاورید. روی سینی فر را چرب کنید و شیرینی ها را با فاصله از هم بچینید. برای زیبایی با چاقو یا قیچی لبه های شیرینی را برش بزنید و طرح گل یا برگ به آنها بدهید.
    همچنین میتوانید خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کنید و سپس هر کدام را به شکل مستطیل پهن کرده و از مواد در طول خمیر بریزید. خمیر را روی مواد جمع کنید و سپس با چاقو به اندازه های مساوی تقسیم کنید.
    سپس روی آنها را مجددا بپوشانید و نیم ساعت دیگر استراحت بدهید.

  4. رومال کردن و پخت شیرینی

    تخم مرغ را با کمی وانیل هم بزنید و با فرچه روی شیرینیها بمالید. سپس کمی کنجد روی شیرینیها بپاشید. شیرینی ها را درون یک تابه رژیمی که کاغذ روغنی پهن کرده اید و ده دقیقه روی حرارت با شعله پخش کن قرار داده اید بچینید و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان بدهید.
    اگر فر برقی دارید آن را از قبل با دمای ۱۹۰ درجه گرم کنید و سینی را داخل فر قرار بدهید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا شیرینی ها بپزند. اگر فر گازی دارید با دمای ۲۱۰ درجه به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید.
    بعد از پخت در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.شیرینی خرمایی

شیرینی خرمایی.

4/5 - (2 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
نام غذا
طرز تهیه ی شیرینی خرمایی بدون فر
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
3.51star1star1star1stargray Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا