کریسمسکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک مخصوص کریسمس

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. از جایی که کریسمس نزدیک است، تصمیم گرفتیم که یک دستور پخت مخصوص کریسمس را به شما عزیزان آموزش دهیم. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک کریسمسی آشنا میکنیم. این کیک، یک کیک تر میوه ای میباشد که طعم آن مناسب شب و جشن های کریسمس میباشد. در این دستور کیک از موه هایی چون گیلاس، کشمش، خرما استفاده شده است که طعم خاصی به این کیک لذیذ بخشیده است. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این کیک لذیذ و همه پسند، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

از جایی که کریسمس نزدیک است، یکی از بهترین دستور های مناسب و عالی برای کریسمس این کیک کریسمسی خوشمزه است. برای آشنایی با دستور پخت ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک کریسمسی خوشمزه

مواد لازم:

227 گرم گیلاس آب نبات شده (یک نوع گیلاس که در شربت برای مدتی طولانی خوابانده شده و به خرد گیلاس رفته است)

پوست پرتقال آب نبات شده

2 لیوان کشمش

1 لیوان مویز

1 لیوان خرما

64 گرم بادام

1/2 لیوان آرد چند منظوره

150 میلی لیتر آب میوه ی مورد علاقه ی خود

2 لیوان آرد چند منظوره

1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین

1 قاشق چای خوری پودر میخک

1 قاشق چای خوری پودر دارچین

1/2 قاشق چای خری نمک

1 لیوان کره

2 لیوان شکر قهوه ای

6 عدد تخم مرغ

3/4 لیوان شهد

3/4 لیوان آب سیب

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه ی متوسط، گیلاس، پوست پرتقال، کشمش، خرما، مویز و بادام را مخلوط کنید. آب میوه ی مورد علاقه ی خود را اضافه کنید و به مدت 2 ساعت بگذارید بماند.میوه را با 1/2 لیوان آرد مخلوط کنید.

گام دوم: فر را تا دمای 135 درجه ی سانتی گراد گرم کنید. یک قالب کیک را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه ی کوچک، 2 لیوان آرد، جوش شیرین، میخک، دارچین، و نمک را مخلوط کنید. کنار بگذارید.

گام سوم: در یک کاسه ی بزرگ، کره را مخلوط کنید تا زمانی که نرم و خامه ای شود. کم کم شکر قهوه ای و تخم مرغ ها را اضافه کنید. اکنون شهد و آب سیب را اضافه و مخلوط کنید. مخلوط کره و مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. حالا مخلوط میوه را به مواد اضافه کنید. سپس به قالب کیک منتقل کنید.

گام چهارم: به مدت 3 الی 3:30 ساعت در فر از قبل گرم شده بپزید یا تا زمانی که یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید و تمیز بیرون آید. بعد از پخت، از قالب کیک و کاغذ روغنی جدا کنید. کیک را به طور کامل خنک کنید و میتوانید برای نگه داری آن، آ« را درون یک ظرف بدون هوا قرار دهید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا