انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

نحوه ی تهیه کیک آلبالو

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع کیک و دسر. امروز شما را با نحوه تهیه ی کیک آلبالو آشنا می کنیم که یکی از محبوب‌ترین کیکها میباشد که با میوه تهیه می شود. طرز تهیه این کیک لذیذ بسیار ساده می باشد و طعم بی نظیری با چای و یا حتی قهوه نیز دارد شما می توانید این کیک را به عنوان دسر و یا حتی در جشن های دورهمی خود استفاده کنید برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این که لذیذ و بی نظیر مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی تهیه کیک آلبالو

نحوه ی تهیه کیک آلبالو

مواد لازم:

آرد شیرینی پزی ۲۵۰ گرم

آلبالو ۱۵۰ گرم

تخم مرغ متوسط ۳ عدد

پودر قند ۲۵۰ گرم

کره ۱۵۰ گرم

ماست شیرین ۱۸۰ گرم

وانیل یک دوم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

دستور پخت:

گام اول: سفیدی تخم مرغ ها را جدا کنید و آنقدر بزنید تا صاف و یکدست شوند و که به طور کامل پف کرده باشند. پودر قند و کره را در ظرفی ریخته و خوب با استفاده از یک میکسر دستی یا ایستاده مخلوط کنید تا به یک کرم صاف تبدیل شود.

گام دوم: وانیل و زرده های تخم مرغ را به تدریج افزوده و مخلوط را خوب هم بزنید. ماست را نیز کم کم اضافه کنید و خوب با هم مخلوط نمایید. بکینگ پودر را الک کرده و کم کم به سفیده تخم مرغ ها اضافه کنید. سپس خوب مخلوط کنید تا آرد گلوله نشود و بعد با زرده تخم مرغ ها و کره با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

گام سوم: مایع خمیر را در قالب از قبل چرب شده ریخته و آلبالوهای هسته گرفته را روی آن بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه در فر قرار داده تا بپزد. سپس از فر در آورده و بگذارید در خود قالب کمی سرد شود. سپس از قالب جدا کرده روی یک قفسه سیمی بگذارید و منتظر بمانید تا به طور کامل خنک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا