انواع بیسکویتکیک و شیرینی

طرز تهیه ی بیسکویت براونی

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع بیسکویت و شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه ی بیسکویت براونی آشنا میکنیم. براونی یک دسر و میان وعده ی لذیذ است که به صورت کیک و بیسکویت تهیه و سرو میشود. برای تهیه ی این شیرینی شما به آب لیمو، آرد، پودر شکلات، تخم مرغ، پودر قند، شکر، کره، نمک، مغز گردو یا چیپس شکلات و وانیل نیاز خواهید داشت. دستور تهیه ی این دسر بسیار ساده میباشد پس برای آشنایی با آن، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

آموزش طرز تهیه ی بیسکویت براونی

طرز تهیه ی بیسکویت براونی شکل دار شیرینی خوشمزه مخصوص عید نوروز 99

مواد لازم:

آب لیمو 1/5 قاشق چایخوری

آرد شیرینی پزی 1 فنجان

پودر شکلات 1/2 فنجان

تخم مرغ 5 عدد

2 و 1/4 فنجان پودر قند

2 فنجان شکر سفید

3/4 فنجان کره

1/2 قاشق چایخوری نمک

1 فنجان مغز گردو یا چیپس شکلات

2/5 قاشق چایخوری وانیل

دستور پخت:

گام اول: 2/3 کره و پودر شکلات را روی حرارت کم با هم تا زمانی که کره آب شود و به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند مخلوط کنید و سپس بگذارید خنک شود. شکر را به مایه اضافه نموده و 4 تخم مرغ را یکی یکی اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

گام دوم: آرد و نمک را الک کرده و به تدریج همراه وانیل به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را چرب کرده سپس خمیر را روی آن پهن کنید( یا میتوانید با قالب شکل دهید همانند تصویر) و در حرارت 160 درجه به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید. پودر قند را به مخلوط کره و شکلات اضافه کرده و خوب هم بزنید.

گام سوم: تخم مرغ باقی مانده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. وانیل باقیمانده را به همراه آب لیمو اضافه کرده و مغز گردو یا شکلات ها را به آن بیفزایید. در پایان به اندازه ای پودر قند اضافه کرده تا کمی سفت شود. سپس از این مایه روی بیسکویتها مالیده و برش دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا