انواع نوشیدنی هاشربت | نوشیدنی سرد | نوشیدنی گرم

طرز تهیه شربت نارنج با آب نارنج، نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت

با شروع فصل زمستان یکی از مرکبات معروف ایران به بازار می اید. میوه نارنج با آن که میوه فصل زمستان است در تمام فصول سال توسط ایرانیان استفاده می شود به خصوص از میوه نارنج یا آب نارنج ایرانی ها در کنار ماهی و یا سایر غذاهای شمالی به عنوان طعم دهنده و چاشنی استفاده می کنند؛ در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان سایت آشپزی ها طرز تهیه شربت نارنج را بیاوریم شربتی که برای فصول بهار و تابستان مفید و نشاط آور است؛ امیدواریم با درست کردن شربت نارنج از این آموزش لذت ببرید.

روش آسان برای درست کردن شربت نارنج

یکی از شربتهای پر طرفدار و خوشمزه که مثل خاکشیر پر از خواص بیشمار برای سلامتی است همین شربت نارنج می باشد؛ این میوه خوشمزه که در دسته مرکبات طبقه بندی می شود، مملو از مواد معدنی مفید برای بدن انسان همچون کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم می باشد. علاوه بر این نارنج سرشار از ویتامین های A , B و C است.

این میوه خوشمزه خاصیت ترمیم سلولی را هم دارد و موجب شادابی و جوان شدن پوست مصرف کننده می شود و جلوی پیری زودرس پوست را می گیرد، به همین خاطر بیشتر پزشکان تغذیه توصیه می کنند استفاده از میوه نارنج یا آب نارنج و شربت نارنج را در برنامه غذایی مان قرار دهیم؛ جالب است بدانید شربت نارنج جزو نوشیدنی های پر طرفدار استان فارس به خصوص شهرهای شیراز و جهرم است.

با توجه به این همه فایده شربت نارنج هنوز هم افرادی هستند که طرز درست کردن شربت نارنج را نمی دانند یا اصول طرز تهیه شربت نارنج خوشمزه و غلیظ را نمی دانند. در این مقاله قصد داریم تا با آموزش طرز درست کردن شربت نارنج خوشمزه و مجلسی به شما مخاطبان گرامی لبخند رضایت را به روی لبانتان بیاوریم.

همچنین بخوانید: طرز تهیه شربت به لیمو

مواد اولیه شربت نارنج

رنده پوست پرتقال ۲ قاشق چایخوری
آب نارنج ۴ پیمانه
آب ۲ پیمانه
شکر ۴ پیمانه

مراحل طرز تهیه شربت نارنج

میوه نارنج از نظر پزشکان طب سنتی دارای طبیعت سرد و خشک است پس اگر مزاج شما هم سرد است در مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

این میوه که از کشور چین به ایران و سایر مناطق برده شده است سالهاست که به عنوان گیاه دارویی شناخته شده و مورد مصرف مردم قرار می گرفته و این خاصیت دارویی باعث شده است هنوز خیلی از افراد به عنوان دارو آن را می شناسند.

طرز تهیه شربت نارنج

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت.

 

  1. تهیه آب جوش

    در قابلمه ای مناسب آب را می ریزیم و روی حرارت بالا قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند

  2. تهیه شکر آب

    بعد از آن که آب به جوش آمد شکر را درون قابلمه می ریزیم و شروع به هم زدن می کنیم بعد از حل شدن شکر در قابلمه را می گذاریم و شعله را کم می کنیم و حدود نیم ساعت اجازه می دهیم تا ریز ریز بجوشند و به غلظت مناسب برسند.

  3. افزودن آب نارنج به قابلمه

    بعد از حدود نیم ساعت که از ریز ریز جوشیدن آب و شکر گذشت و به غلظت مطلوب رسیدیم نوبت اضافه کردن آب نارنج به محلول شکر آب است بعد از اضافه کردن آب نارنج به محلول شکر آب در قابلمه را می گذاریم و روی همان شعله کم به مدت نیم ساعت دیگر اجازه می دهیم تا مواد به قوام و غلظت لازمه برسند

  4. اضافه کردن رنده پوست پرتقال

    قبل از آن که شعله گاز را خاموش کنیم پوست پرتقالی که قبلاً رنده کرده بودیم و تلخی آن را گرفته ایم را درون قابلمه می ریزیم و حدود ۵ دقیقه هم اجازه می دهیم تا مواد با پوست پرتقال بجوشند و بعد از آن شعله را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم مواد خنک شوند بعد درون شیشه مورد نظرمان می ریزیم

همچنین ببینید: طرز تهیه شربت گل سرخ

نکات کلیدی در تهیه شربت نارنج خوشمزه

  • غلظت این شربت بعد از خنک شدن شبیه شربت های بازاری است و حتماً برای سرو آن باید رقیق شوند.
  • گل های نارنج که به بهار نارنج معروف هستند برخلاف میوه و آب نارنج دارای طبیعتی گرم و خشک هستند.
  • پزشکان طب سنتی از بهار نارنج برای درمان افسردگی و خاصیت آرام بخش بودن آن استفاده می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا