شربت | نوشیدنی سرد | نوشیدنی گرممربا و شربت

طرز تهیه شربت گل محمدی تازه خانگی با فیلم آموزشی

آموزش شربت گل محمدی با گل تازه

در این روزهای گرم تابستان همه به دنبال یک نوشیدنی خنک و خوشمزه هستند که بتوانند به راحتی در خانه تهیه کنند و با آن از مهمانان پذیرایی کرده و یا کنار افراد خانواده استفاده کنند. شربت گل محمدی یکی از این شربت ها است که به غیر از این که یک نوشیدنی خنک است یک نوشیدنی آرامبخش می باشد که توصیه می شود این نوشیدنی را حتما تهیه و میل کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شربت گل محمدی را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه شربت گل محمدی

گل محمدی۳۰۰ گرم
شکر۱ کیلو گرم
آب جوش ۴ لیوان
جوهر لیموبه مقدار لازم
آبلیموبه مقدار لازم
یخبه مقدار لازم

طرز تهیه شربت خاکشیر مخصوص تابستان

طرز تهیه شربت گل محمدی

طرز تهیه شربت گل محمدی با گل تازه در خانه

  1. تمیز کردن گل

    ابتدا تمام گل ها را از غلاف جدا کنید و داخل یک آبکش بریزید؛ چند بار تکان دهید تا کلاله های گل جدا شوند. زیرا این کلاله ها باعت تلخی و کدری شربت گل محمدی می شوند.

  2. شستن و اضافه کردن آب جوش

    پس از ان گلبرگ ها را خوب بشورید و روی یک پارچه نخی تمیز پهن کنید تا خوب خشک شوند. بعد از این که خشک شدند داخل یک قابلمه بریزید و به آن ۴ لیوان آب جوش اضافه کنید. سپس دمکنی را روی قابلمه قرار دهید و به مدت ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا عصاره گلبرگ ها دربیاید.

  3. از صافی رد کردن

    بعد از این که ۲۴ ساعت گذشت گلبرگ ها را از صافی رد کنید در صورت لزوم دو بار این کار را انجام دهید تا چیزی در عصاره گلبرگ ها وجود نداشته باشد.

  4. اضافه کردن شکر

    بعد از این که از صافی رد کردید داخل قابلمه بریزید و به آن شکر اضافه کنید. سپس روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا با دمای متوسط به جوش بیاید.

  5. برس کشی دیواره ها و اضافه کردن آبلیمو

    بعد از این که جوشید هر چند دقیقه یک بار با برس آغشته به آبلیمو دور تا دور دیواره های قابلمه را برس بکشید تا ذرات شکر از دیواره ها پاک شوند. بعد از آن نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو اضافه کنید و هم بزنید.

  6. کفگیری و اضافه کردن گلاب

    در این مرحله برای این که شربت شفاف تری داشته باشید کف روی شربت را با ملاقه یا کفگیر بگیرید بعد از این که شربت غلیظ شد و به قوام رسید کمی گلاب اضافه کنید بعد برای ۲ دقیقه دیگر هم بجوشد.

  7. تست کردن غلظت شربت

    برای این که متوجه شوید شربت به غلظت مورد نظر رسیده است مقداری از شربت خنک را بین دو انگشت قرار دهید و تست کنید اگر کش آمد شربت آماده است.

  8. خنک کردن شربت

    قابلمه شربت را از روی حرارت بردارید و در یک ظرف بزرگ مقداری یخ بریزید و قابلمه را روی یخ ها قرار دهید سپس دمکنی را هم بگذارید تا هم خنک شود هم این که عطر شربت از بین نرود.

طرز تهیه شربت گل محمدی

نکات کلیدی:

  • حتما گلبرگ ها را از غلاف جدا کنید و داخل یک آبکش بریزید. بعد آبکش را چند بار تکان دهید تا کلاله های آن جدا شود زیرا این کلاله ها باعث تلخی و کدری شربت می شوند.
  • هنگام صاف کردن گلبرگ ها آن ها را فشار ندهید زیرا این کار باعث تلخی و کدری شربت می شود.
  • گل های مناطق گرمسیری برای شربت مناسب نیستند بهتر است هنگام خرید چند تا از گلبرگ ها را مزه دار کنید.
  • اگر گلبرگ ها تلخ بودند قبل از پخت آن را آبکشی کنید.
  • در صورتی که دوست دارید بیشتر خوشرنگ تر شود. چند قطره رنگ خوراکی قرمز یا صورتی به شربت قبل از این که روی حرارت قرار دهید اضافه کنید که کاملا سلیقه ای است.

فیلم طرز تهیه شربت گل محمدی تازه خانگی

5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه شربت گل محمدی تازه خانگی با فیلم آموزشی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا