انواع حلوا

طرز تهیه ی حلوا با بیسکویت پتی بور

حلوا یکی از دسرهای شیرین است که معمولا در مراسمات خاص تهیه میشود. انواع مختلفی از حلوا وجود دارد. اگر یک حلوای فوری و لطیف میخواهید که بتوانید در زمان کوتاهی آن را درست کنید به شما پیشنهاد میکنیم این حلوای بدون آرد را درست کنید. در ادامه این پست با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی حلوا با بیسکویت پتی بور را برای شما توضیح بدهیم.

دستور تهیه حلوا با بیسکوئیت پتی بور

مواد مورد نیاز

بیسکویت پتی بور۱ لیوان
روغن مایع۱/۳ لیوان
شیر یا آب۱ لیوان
کره۲۵ گرم
گلاب۳ ق غ
زعفران۲-۳ ق غ
شکر۱/۲ لیوان
هل۱/۲ ق چ

طرز تهیه حلوای سه آرد مجلسی با فیلم آموزشی

مراحل تهیه حلوا با بیسکویت پتی بور

زمان مورد نیاز: ۳۵ minutes.

  1. درست کردن شربت حلوا

    برای عطر بهتر بهتر است زعفران را در مواقع نیاز بسابید. مقداری زعفران در هاون بریزید و بسابید. سپس به آن چند قالب یخ اضافه کنید تا به خوبی رنگ باز کند.
    درون یک قابلمه شیر، شکر، زعفران، گلاب و پودر هل بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید. اجازه بدهید شیر گرم شود و شکر کم کم آب شود. نیازی به جوشیدن نیست. وقتی شکر کاملا آب شد کافی است. در صورت تمایل میتوانید به جای شیر از یک لیوان آب استفاده کنید.

  2. آماده کردن بیسکوئیت

    ۱ بسته بیسکوئیت پتی بور را با هر وسیله ای که در دسترس دارید پودر کنید. میتوانید از آسیاب استفاده کنید. برای لطافت بیشتر حتما بیسکوئیت های پودر شده را الک کنید. بیسکوئیت ها را درون یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید و به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی هم بزنید.

  3. درست کردن حلوا

    بعد از ده دقیقه که بیسکوئیت ها را تفت دادید کره و روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. سپس شربتی که از قبل آماده کرده ایم را طی دو مرحله به بیسکوئیت اضافه و هم میزنیم تا حلوا جمع شود. اگر احساس کردید حلوا شل شده است نگران نباشید، روی حرارت کمی تفت بدهید تا جایی که حلوا جمع شود و به بافت لطیفی برسد. سپس درون تابه حلوا را گهواه کنید. کمی که از حرارت افتاد درون ظرف مورد نظر سرو کرده و به دلخواه تزئین کنید.

طرز تهیه ی حلوا با بیسکویت پتی بور
به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه ی حلوا با بیسکویت پتی بور
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا