ترشی | شور

آشنایی با طرز تهیه ترشی فلفل سبز

ترشی ها از جمله چاشنی های خوشمزه و پرطرفداری هستند که بیشتر در کشور های خاورمیانه و بالکان سرو می شوند. همان طور که می دانید، معمولا برای تهیه ترشی از انواع سبزیجات، میوه ها و صیفی جات استفاده می شود. به همین دلیل است که استفاده از ترشی می توان تاثیرات مثبتی  بر روی سلامت بدن داشته باشد. از جمله یکی از منحصر به فردترین ترشی ها می توان به ترشی فلفل سبز اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه ترشی فلفل سبز آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از سایت آشپزی همراهی کنید.

ترشی فلفل سبز

دستور تهیه ترشی فلفل سبز

مسلما اصلی ترین ماده ای که شما به آن برای تهیه این ترشی نیاز دارید، فلفل سبز می باشد. فلفل سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مختلف می باشد. به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که استفاده از فلفل سبز را در دستور کار خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین فواید و خواص آن هم می توان به مواردی مانند جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، بهبود هضم و افزایش میل جنسی اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که ترشی فلفل سبز دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

از ترشی فلفل سبز مانند سایر انواع دیگر، به عنوان چاشنی در کنار طیف گسترده ای از غذا ها استفاده می شود. شما می توانید این ترشی را با زرشک پلو، آش رشته، آب گوشت و حتی جوجه کباب میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی فلفل سبز

+ به مقدار یک کیلوگرم فلفل سبز شیرین

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه سرکه

+ به مقدار سه حبه سیر ( برای هر شیشه )

طرز تهیه ترشی فلفل سبز

گام اول: نخستین کاری که شما برای تهیه این ترشی خوشمزه باید انجام دهید این است که فلفل سبز ها را به خوبی شسته و سپس به مدت نیم ساعت  آنها را با مقداری آب بر روی حرارت گذاشته تا بپزند.

گام دوم: البته دقت داشته باشید که هر ده دقیقه باید آب فلفل ها را عوض کنید.

گام سوم: بعد از این که این فلفل ها به اندازه کافی همراه با آب جوش خوردند، آنها را آبکش کنید.

گام چهارم: توصیه می شود که فلفل سبز ها را به مدت دو تا سه ساعت بر روی یک پارچه تمییز پهن کنید تا آب اضافی آنها به صورت کامل کشیده شود.

گام پنجم: حالا این فلفل ها را باید درون ظرف های شیشه ای که از قبل آماده کرده اید، بریزید.

گام ششم: بعد از قرار دادن هر لایه فلفل، آن را فشرده کرده و بر رویش نمک بریزید تا این که شیشه ها پر شوند.

گام هفتم: آخرین کاری که باید بکنید این است که بر روی آنها سرکه ریخته و سپس با زدن ضربه به شیشه، هوای اضافی آنها را تخلیه کنید.

گام هشتم: معمولا شما می توانید این ترشی ها را بعد از دو روز مصرف کنید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا