ترشی | شور

ترشی لوبیا سبز ساده و ترد خوشمزه

یکی از چاشنی های آسان کنار غذا برای ما ایرانی ها ترشی است. ترشی لوبیا سبز یکی از همان چاشنی های خوشمزه است که خیلی آسان و خیلی سریع می توانیم آن را در منزل تهیه کنیم. در این مقاله بر آن شدیم برای شما همراهان همیشگی سایت آشپزی ها طرز تهیه ترشی لوبیا را بیاوریم.

همه چیز درباره ترشی لوبیا سبز:

معمولاً ما ایرانی ها برای فصل پاییز و زمستان ترشی مصرف می کنیم و در فصل بهار که موقع رسیدن لوبیا سبز است؛ اقدام به تدارک ترشی ها می کنیم. در ادامه مواد اولیه و طرز تهیه این ترشی را آورده ایم.

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه و نمک

مواد اولیه لازم برای ترشی لوبیا سبز:

لوبیا سبز ۱ کیلو گرم
سبزیجات معطر۴۰۰ گرم
سیر۸ حبه
نمک۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز تندبه میزان دلخواه
سرکهبه میزان لازم

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز سرکه ای ترد و خوشمزه:

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۳۰ minutes.

زمان نوشته شده فقط زمان آماده سازی ترشی است ترشی حدود ۴۰ روز بعد آماده خوردن است.

  1. شستن سبزیجات

    ابتدا سبزیجات معطرمان که داریم مثل شوید و ترخون و نعناع را پاک می کنیم و حسابی می شوریم. بعد از شستن سبزیجات آنها را درون آبکشی می ریزیم تا آب اضافی شان را از دست بدهند و خوب خشک شوند، سپس سر و ته لوبیاها را می زنیم.

  2. اضافه کردن نمک و سرکه به آب

    قابلمه مناسبی را انتخاب می کنیم و درون آن به اندازه مناسب آب می ریزیم. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب به آرامی شروع به جوشیدن کند. وقتی آب جوشید به اندازه حدود دو قاشق غذاخوری نمک و نصف استکان سرکه اضافه می کنیم و لوبیا ها را به قابلمه اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم کمی لوبیا ها در آب جوش پخته و نرم شوند.

  3. ریختن سبزیجات معطر لای لوبیا سبز

    وقتی که لوبیا ها نرم شدن آنها را آبکشی کرده و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان را از دست بدهند. در ادامه لوبیا های نیم پز شده را درون یک شیشه تمیز می ریزیم و لای آن ها سبزیجات معطر و فلفل سبز را می ریزیم.

  4. بسته بندی ترشی

    در آخر سرکه را روی مواد می ریزیم به حدی که روی لوبیاها و سبزیجات معطر و فلفل سبز را سرکه بگیرد و درب شیشه را محکم بسته و آن را در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم تا ترشی لوبیا برسد.

نکات مهم و کلیدی درباره ترشی لوبیا سبز:

  • موقع استفاده از مواد ترشی حتما آنها را کامل شسته و خشک می کنیم زیرا آب موجود در مواد یا توی شیشه ترشی باعث کپک زدن ترشی می شود .
  • ادویه های ترشی عبارتند از فلفل سیاه، تخم گشنیز، زنجبیل، میخک، رازیانه، گلپر و خردل که می‌توانید با توجه به ذائقه خودتون مقداری از هر کدام استفاده کنید.
  • میتوانید از سبزیجات معطر در ترشی استفاده کنید باعث طعم بهتر ترشی می شوذ یا آنها را حذف کنید.
  • بهتر است قبل از استفاده از سرکه، کمی آن را بجوشانید.
  • به هیچ عنوان از ظروف فلزی به جای ظروف شیشه ای در ترشی استفاده نکنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا