تازه های آموزش شیرینی پزی

آموزش درست کردن سمنو

آموزش درست کردن سمنو

Cooking

 

مواد لازم :

 

گندم 1 كيلو
آرد گندم 3الي 4 كيلو
بادام يا فندق يا پسته با پوست به ميزان لازم

 

 

طرز تهيه سمنو :

 

گندم نقره اي شده را چرخ كرده سپس آن را در ظرفي ريخته مقداري آب روي آن مي ريزم و خوب مخلوط مي كنيم . از صافي رد كرده مواد موجود در صافي را بين دو دست فشار داده تا كاملاً شيره آن خارج شود . آرد را در ظرفي ريخته شيره گندم تهيه شده را بتدريج به آرد اضافه كرده و هم مي زنيم بطوري كه گلوله نداشته باشد .

 

(بايد توجه داشت كه مقدار شيره در حدي باشد كه مايه را كاملاً رقيق كند) روي حرارت قرار داده و مايه را كاملاً هم مي زنيم تا زماني كه به جوش آيد و غليظ شود . اين مايه بايد مرتب هم زده شود زيرا سمنو زود ته مي گيرد. آنقدر زدن را ادامه مي دهيم تا اب آنكاملاً تبخير شده و به شكل حلوا در آيد و رنگ آن كمي سرخ شود (بايد متذكر شويم كه در سمنو شكر يا روغن اضافه نمي شود , زيرا جوانه گندم بطور طبيعي مقداري شيرين و چربي دارد) مجدداً بتدريج مقداري آب به مسنو اضافه كرده ,هم مي زينيم تا گلوله نشود و مايه يكدست و رقيق شود.

 

حرارت را ملايم نموده وگاهي آن را هم مي زنيم تا زماين كه كاملاً غليظ شودو به صورت سمنو در آيد . در آخر پسته يا فندق يا بادام با پوست رادر سمنو ريخته بعد از بيست الي سه دقيقه حرارت را خاموش كرده و مورد استفاده قرار مي دهيم . قابل ذكر است كه اين غذاي سنتي ايراني براي كودكان بسيار مفيد و مغذي مي باشد .

 

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا