آشپزی امروز سر آشپزانواع پیش‌غذاانواع سوپسوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه سوپ آواکادو با مرغ و لیمو و نحوه ی پخت آن

سوپ ها همواره به عنوان یکی از خوشمزه ترین انواع پیش غذا ها به شمار می روند که طرفداران زیادی نیز در سراسر ایران دارند. همان طور که می دانید ، سوپ با استفاده از سبزیجات ، حبوبات و یا گوشت سفید و قرمز تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن ها به سلامت کلی بدن کمک شایانی می کند. در هر منطقه از جهان انواع سوپ وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ترکیبات خاص خود آن منطقه می باشند. یکی از سوپ ها خوش مزه و خوش عطر سوپ آووکادو می باشد که بیشتر مربوط به کشور های جنوب شرقی آسیا می باشد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوپ آواکادو با مرغ آشنا شوید ، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سوپ آواکادو

دستور پخت سوپ آواکادو با مرغ

همان طور که مشخص است ، اصلی ترین ماده سوپ آواکادو مربوط به مرغ و آووکادو می باشد. آووکادو از جمله میوه های پر مصرف جونوب شرق آسیا محسوب می شود که ارزش غذایی بالا و کالری بسیار پایینی دارد. همین موضوع باعث می شود که بیشتر کارشناسان تغذیه استفاده از آووکادو در رژیم غذایی به صورت هفتگی را در دستور کار افراد قرار دهند. از جمله برخی از خواص آووکادو می توان به مواردی مانند کاهش وزن ، قند بسیار پایین و کربوهیدرات ثانویه اشاره کرد که برای افرادی که دیابت دارند بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این موضوعات ، جالب است بدانید که سوپ آووکادو و مرغ دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

سوپ آووکادو مانند دیگر سوپ ها ، پیش غذا به شمار می رود که شما می توانید آن را همراه با وعده های اصلی نهار و شام استفاده نمایید هم چنین در کنار غذا هایی همچون انواع پلو ، کباب و حتی پاستا و ساندویچ میل کنید. همچنین استفاده از نوشیدنی های طبیعی مانند دوغ نیز انتخاب خوبی می باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ آواکادو با مرغ و لیمو

یک و نیم قاشق سوپ خوری روغن زیتون
یک عدد پیاز سفید برش دارده شده
هشت حبه سیر ، کمی خرد شده
چهار فلفل قرمز تازه برش خورده
250 گرم گوشت مرغ ، ران بدون استخوان ، به صورت نوارهای نازک بریده شد.
یک چهارم آب گوشت مرغ
۱ / ۴ پیمانه آب لیمو شیرین
۱ گوج ه‌فرنگی ، خرد شده
نمک و فلفل به مقدار لازم
۱ آووکادو، پوست شده و مکعبی تکه شده
گشنیز تازه ۱ / ۴ پیمانه

طرز تهیه سوپ آواکادو با مرغ و لیمو

ابتدا فر را روشن کرده و روی 200 درجه سانتی گراد قرار می دهیم. و مرغ ها را حدود 10 دقیقه درونش قرار دهیت تا نیم پز شوند.

در یک ماهی تابه بزرگ بر روی حرارت متوسط ، پیاز ، سیر و فلفل سبز را در روغن زیتون به مدت 4 تا 5 دقیقه تفت می دهیم . سپس مرغ ، آب لیمو ، گوجه فرنگی ، نمک و فلفل را اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا مرغ پخته شود. حدود 3 تا 5 دقیقه

سپس آووکادو و آب گوشت مرغ را اضافه کنید و ادویه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و بگذارید تا بجوش آید.

پس از 20 دقیقه غذا آماده شده و برای سرو مناسب است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا