انواع پیش‌غذاانواع سوپ

طرز تهیه سوپ سبزیجات خانگی

سوپ یک پیش غذا عالی میباشد که انواع مختلفی دارد. که امروز شما را با طرز تهیه سوپ سبزیجات خانگی آشنا میکنیم. این سوپ یک پیش غذا خوشمزه و یک درمان کننده سرما خوردی میباشد. در تهیه این سوپ از سیب زمینی، گوجه فرنگی، هویچ، و مقداری ادویه استفاده شده است. دستور پخت بسیار ساده ای دارد و در زمان کمی آماده سرو میشود. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه سوپ سبزیجات خانگی

مواد لازم:

1 عدد پیاز زرد
2 حبه سیر
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
4 عدد هویج
794 گرم گوجه فرنگی خرد شده
1 فنجان جو
1/2 قاشق چایخوری ریحان خشک
1/2 قاشق چایخوری پونه کوهی خشک
فلفل سیاه تازه آسیاب شده
6 فنجان آب سبزیجات
1 عدد سیب زمینی

1 فنجان لوبیا سبز یخ زده
1/2 فنجان ذرت منجمد
1/2 فنجان نخود فرنگی منجمد
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
جعفری تازه (تزیین اختیاری)

دستور پخت:

پیاز ، سیر و روغن زیتون را به یک قابلمه اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​برای حدود 5 دقیقه تفت دهید ، یا تا زمانی که پیاز نرم و شفاف شود. در همین حین هویج ها را پوست بگیرید و خرد کنید. پس از نرم شدن پیاز ، هویج ها را به همراه گوجه فرنگی های خرد شده (با آب گوجه ها) ، جو ، ریحان ، پونه کوهی ، مقداری فلفل تازه آسیاب شده و آب سبزیجات به قابلمه اضافه کنید.

محتویات قابلمه را مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شوند ، در آن را بگذارید ، حرارت را تا متوسط ​​بالا ببرید و آب سبزیجات را بجوشانید. به محض جوش آمدن ، حرارت را کم رو به متوسط ​​کنید و بگذارید سوپ با در ، به مدت 30 دقیقه  بجوشد. گاهی هم بزنید. در حالی که سوپ می جوشد ، سیب زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید کنار بگزارید.

بعد از اینکه سوپ جوش آمد و جو بیشتر نرم شد ، سیب زمینی های خرد شده را اضافه کنید و 10 دقیقه بیشتر بگذارید بجوشد ، یا فقط تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند. هنگامی که سیب زمینی نرم شدند ، لوبیا سبز ، ذرت و نخود فرنگی یخ زده را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شود ، و حرارت دهید (حدود 5 دقیقه در حال جوشیدن).

در آخر آب لیمو را به سوپ خود اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند. سوپ را بچشید و نمک یا فلفل را مطابق میل خود تنظیم کنید. در صورت تمایل ، گرم را همراه با جعفری خرد شده تازه به عنوان تزیین سرو کنید. نوش جان.

4.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا