انواع سوپ

طرز تهیه سوپ هویج و شلغم به روش خانگی و ساده

سوپ ها از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع پیش غذاها هستند که در تمام دنیا طرفداران زیادی دارند. همان طور که می دانید، در تهیه سوپ از انواع مواد با ارزش استفاده می شود و از همین رو مصرف آن باعث تقویت سلامت فرد می شود. گونه های مختلف سوپ وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند و به همین دلیل طعمی منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از پرطرفدارترین انواع سوپ می توان به سوپ هویج و شلغم اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه سوپ هویج و شلغم آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه سوپ هویج و شلغم

دستور تهیه سوپ هویج و شلغم

همان طور که می توان حدس زد، هویج و شلغم اصلی ترین مواد برای تهیه این سوپ به شمار می روند. کارشناسان تغذیه باور دارند که هر دوی این مواد دارای ارزش غذایی بالایی هستند و به همین دلیل توصیه می شود که مصرف آنها را در دستور کار خود قرار دهید. از جمله خواص هویج می توان به تقویت سلامت چشم و جلوگیری از بیماری های مزمن اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه سوپ هویج و شلغم بسیار ساده می باشد و به همین دلیل هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

سوپ هویج و شلغم به عنوان یک پیش غذای بسیار خوشمزه و محبوب شناخته می شود. شما می توانید از آن همراه با انواع غذاهای مختلف از جمله انواع غذاهای دریایی مانند میگو و یا ماهی سوخاری استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ هویج و شلغم

+ به مقدار چهار لیوان استاک مرغ

+ به تعداد دو عدد هویج رنده شده

+ به تعداد دو عدد شلغم رنده شده

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی رنده شده

+ به تعداد 10 عدد قارچ اسلایس شده

+ به مقدار نصف بسته جو پرک

+ به مقدار یک لیوان شیر

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز آویشن

+ به تعداد دو حبه سیر

طرز تهیه سوپ هویج و شلغم

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سوپ خوشمزه باید انجام دهید این است که استاک ها را درون قابلمه بریزد و بعد جوی پرک شده و دو حبه سیر را به آنها اضافه کنید.

گام دوم: بهتر است به مدت یک ساعت اجازه دهید تا به خوبی آماده شوند.

گام سوم: سپس کاری که باید انجام دهید این است که اول هویج و شلغم و سیب زمینی را به خوبی رنده کرده و بعد آنها را به جو اضافه کنید.

گام چهارم: نیم ساعت بعد قارچ را در کنار ادویه ها اضافه کنید.

گام پنجم: به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد سراغ شیر رفته و آن را به مواد اضافه کنید. سپس شعله را زیاد کنید تا شیر به جوش بیاید.

گام ششم: در این مرحله حرارت را کم می کنیم و یک ربع تا نیم ساعت اجازه می دهیم مواد کامل پخته شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا