انواع ژله

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

 

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی را در بخش انواع ژله در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.

Broken Glass Jello
ژله خورده شیشه به اسمهای مختلفی گفته میشه موزاییکی بروکن گلس و……
خیلی راحته و خیلی خوش طعمه شاید بگید طعمهای مختلف قاطی میشه ولی اگه امتحان کنید متوجه میشید
از قیافش معلومه چند رنگ مختلف ژله جداگانه درست میکنیم و داخل یه ژله بیس میریزیم که شیری رنگه پس رنگهای اون بستگی به سلیقتون داره ولی سعی کنید رنگهایی بکار ببرید که توی ژله بیس جلوه داشته باشه من از ۴ رنگ استفاده کردم ولی به نظرم تا ۶ رنگ جا داره و شیک تر میشه.
در مورد ژله چند نکته بگم :
ژله های ایرانی با مارکها و طعمهای مختلفی رژیمی ؛ معمولی اومده تو بازار ولی اگر ژله خارجی بگیرید که اون هم بیشتر با مارک ترکیه ای “Dr.otker” و “Trix Jelly” وجود داره صد البته بهتره اولا از لحاظ طعم و رنگ کاملا واقعیه و به میوه شبیه و ثانیا موقع درست کردن کف نمیکنه من توی عکسها نشونتون میدم که ببینید
در ضمن از لحاظ قیمت تفاوتی نداره یه قوطی ایرانی فکر کنم حدود ۷۰۰۰ تومن و خارجیش همون ترکیه ای ۱۰۰۰ تومن و تو بعضی رسپیها میبینید که نوشته اگه ژله ایرانی استفاده میکنی بطور مثال میگم ۵ ق غ و اگر از نوع خارجیش ۲ ق غ پس میبینید که خارجیش بهتره ولی من اینبار چون همه رنگهایی که میخواستم با مارک خارجی گیر نیاوردم مارک ایرانی دراژه خریدم.یه چیزی هم بگم که هر وقت خرید رفتید هر رنگ ژله دیدید بخرید چون روزی که نیاز دارید همه رنگها تموم شده هر جایی بگردید گیر نمیاد همین دو هفته پیش شب یلدا ژله هندونه نایاب شده بود یا ژله بلوبری بعضی وقتها غیبش میزنه از من گفتن بود حالا خود دانید اینجا ایرانه رو هیچ چیزی نمیشه حساب کرد از هیچ جنسی کامل تو مغازه ها نیست.
و اما : یک نکته خیلی مهم ؛ ژله آماده شده حالا چه جوری تو ظرف سرو برگردونیم که خراب نشه . اگر از قالبهای سیلیکونی استفاده می کنید که خیلی راحت اول دور تا دور ژله را باچاقو ببرید که ژله از دیواره ظرف آزاد بشه بعد ظرف سرو را روی قالب بگذارید و برش گردونید ژله خیلی خوشگل میفته تو ظرف و اگر اذیت کرد میتونید با سشوار کمی گرمش کنید ته قالب را و برگردونید.
اگر از قالب معمولی استفاده میکنید سینک ظرفشویی یا یه ظرف بزرگتر از قالب را پر آبجوش کنید به مدت ۳۰ ثانیه داخل اب گذاشته بردارید اگر جدا نشده بود ۳۰ ثانیه دیگه یه دفعه ۱ دقیقه نگذارید و یادتون بره که همه ژله آب میشه
اگر داخل ظرف پیرکس درست کردید اونم راحته قبل از اینکه ژله را توش درست کنید حتما ظرف را خیس کنید و بعد ژله را بریزید داخلش و موقع سرو ظرف سرو را روی ظرف پیرکس گذاشته و برگردانید.
*در همه حالتها اول دور ژله را باچاقو از دیواره ظرف آزاد کنید

نوشته های مشابه

مواد لازم:

ژله بلوبری ۱ بسته
ژله پرتقال ۱ بسته
ژله لیمو ۱ بسته
ژله انگور ۱ بسته
شیرعسل ۱ قوطی
پودر ژلاتین ۳ ق غ
شیر ۳ لیوان

اول ازهمه باید هر کدوم از ژله ها را جداگونه فقط با یک لیوان آبجوش حل کنید و بگذارید به مدت ۴ ساعت تا ببنده اگه میخواهید این ژله را برای مهمونی درست کنید از یه روز قبل کار رو شروع کنید چون یه مقدار طول میکشه شب قبل ژله رنگیها رو آماده کنید و فردا صبحش ژله بیس را درست کنید.
پودر ژله را داخل یک لیوان آبجوش ریخته و هم بزنید و برای اینکه ژله شفاف تر بشه به مدت یک دقیقه داخل ماکروفر بگذارید یا روی بخار کتری بگذارید تا شفاف بشه. قبلا گفتم ژله های ایرانی وقتی با آبجوش مخلوط میشن کف میکنند توی عکس کاملا مشخصه

می بینید بعد از اینکه ژله را داخل ماکروفر می گذاریم چقدر شفاف تر میشه باید یه ۵ دقیقه دیگه صبر کنیم که باقیمانده کف روی ژله از بین بره بعد که کمی سرد شد داخل یخچال میگذاریم من تا اومدم ۳ تا ژله دیگه را آماده کنم هم کفش از بین رفت هم کاملا سرد شد
یه نکته بگم روی بسته ژله طرز استفاده را نوشته یک لیوان آبجوش و یک لیوان آب سرد ولی برای این نوع ژله هر بسته فقط با یک لیوان آب جوش مخلوط میشه چون میخواهیم ژله سفت تری داشته باشیم و برای ظرفهایی که ژله را داخلش میریزیم سعی کنید از ظرفهای پیرکس مستطیل کوچیک استفاده کنید که سطح ژله بیشتر باشه تا ارتفاعش چون بعدا این ژله ها تبدیل میشن به خرده ژله درحد یک ونیم الی دو سانتی متر پس برش زدنش راحت تره من ظرفها را قبل ریختن ژله شستم که خیس باشند و ۳ بسته دیگه را هم همینطور آماده کردم

حدود ۳ الی ۴ ساعت ژله ها داخل یخچال باید باشند تا ببندن بعد که ژله ها اماده شد با چاقوی لیزری برشهای عمودی و افقی روی ژله میزنیم که بتونیم مربع هایی حدود یک و نیم الی دو سانتیمتر داشته باشیم و با کفگیر زیر ژله ها میزنیم ** یادمون نرفته که اول دور تا دور ژله را از دیواره ظرف آزاد کنیم.

بعد تمام خرده ژله ها را داخل یه ظرف بزرگ تر ریخته همیشه قبل از اینکه هر ژله ای را درست کنید اول ظرف اصلی که میخواهید ژله را داخل اون بریزید سایز بزنید که یهو وسط کار نبینید ظرف کوچیکه و ژله ها زیاد بیاد یا بلعکس و ظرف زیادی بزرگ باشه برای سایز زدن هم از لیوان آب استفاده کنید یعنی اول مقدار تمام مایعات حالا شیر یا آب را که میخواهید ژله را با اون درست کنید ببینید چند لیوانه مثلا ۵ لیوان پس ۵ لیوان آب داخل ظرف اصلی ریخته و اینطوری سایز ظرف دستمون میاد.
خرده ژله ها را جوری داخل ظرف میریزم که رنگهای تکراری کنار هم نباشه

حالا نوبت میرسه به ژله بیس برای ژله بیس رسپیهای زیادی هست ژله آلوورا ؛ آناناس ولی من از شیر و شیرعسلی استفاده کردم.شما میتونید قبل از اینکه ژله رنگیها را خورد کنید ژله بیس را آماده کنید و بگذارید سرد شود چون مهمترین مرحله همینه اگه ژله بیس سرد نباشه تمام ژله ها آب میشن و از بین میرن.
برای درست کردن ژله بیس ۳ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک لیوان شیر سرد مخلوط میکنیم میگذاریم یه محلول اسفنجی درست شه بعد یک لیوان شیرجوش را داخلش ریخته و روی بخار کتری یا یک دقیقه داخل ماکروفر میگذاریم تا کاملا حل بشه بعد نصف قوطی شیرعسلی را داخلش ریخته و مخلوط میکنیم و دوباره یک لیوان شیر سرد اضافه کرده و هم میزنیم و میگذاریم مخلوط کاملا سرد بشه

اینم عکس قوطی شیرعسلی حتما از اینها بخرید نه شیرعسل ایرانیها چون که نمی دونم ژله با اونها چی میشه غلظت این شیرعسل و مزه اون تفاوتش با شیرعسل ایرانیها از زمین تا اسمونه فکر میکنم قوطی ۱۷۰۰ تومنه و تقریبا تو همه سوپرها هست خوب ما نصفه قوطیش را استفاده کردیم با بقیه اش چیکار کنیم؟ حتما تا حالا همه استفاده کردید ولی اگه کسی هست که تا حالا استفاده نکرده نصف عمرش بر فناست چون خالی خالیشم خوشمزست؛ میتونید با چایی بخورید ۱ ق داخل چایی بریزید شیر عسل چایی میشه یا میتونید به جای کافی میت استفاده کنید با نسکافه حتما امتحان کنید و داخل یخچال اگه بذارید بعد از یه مدت سفت و رس میشه حتما داخل یه ظرف شیشه ای دربسته نگهداریش کنید داخل کابینت هم میمونه تا یه هفته من بیشتر از این نگه نداشتم.
خوب دیگه ژله بیسمون سرد شده و میریزیمش روی ظرف خورده شیشه “ژله” و میگذاریم داخل یخچال تا عصر که مهمونا بیان

بعد از اینکه ژله بست میتونید اون را به صورت مکعب برش بزنید و داخل ظرف بچینید.

این هم ژله آماده قبل از برش

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

مواد لازم جهت تهیه ژله خورده شیشه برای ۸ نفر

مواد مقدار واحد توضیحات
بستنی وانیلی ۲ لیوان
ژله ۳ بسته

 

طرز تهیه  ژله خورده شیشه

ابتدا ۲ بسته ژله با رنگ های متفاوت را به سلیقه خود تهیه کرده، هر بسته را در ۱ لیوان آب جوش حل می کنیم . سپس در یک ظرف ریخته و حدود یک ربع در فریزر می گذاریم تا آماده شود. در همین حین در ۲ لیوان ، بستنی وانیلی ریخته و در دمای محیط می گذاریم تا آب شود.

بعد از اینکه ژله ها آماده شدند آن ها را به صورت مکعب برش داده و ریز می کنیم.
 
حال پودر ژله آلوورا یا آناناس را در یک لیوان آب جوش حل کرده و می گذاریم تا کامل خنک شود. سپس بستنی آب شده را با این مایع قاطی می کنیم.
سپس قالب ژله را خیس می کنیم تا هنگام برگرداندن دسر از قالب نچسبد. سپس ژله ها و مخلوط بستنی را در قالب می ریزیم.
 
سپس آن را داخل یخچال می گذاریم تا کامل بعد از ۲، ۳ ساعت ببندد.

نمونه هایی از تزیین ژله خرده شیشه

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

طرز تهیه انواع ژله خرده شیشه خوشمزه به همراه تزیین مجلسی

 

 

 

ژله خرده شیشه

 

3.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا