انواع دسر

طرز تهیه ماقوت با شیر و زعفران ساده و مجلسی

همیشه بخش خوشمزه سفره های میهمانی ها را دسرها به خودشان اختصاص میدهند، و کدبانوان همیشه در حال یاد گیری انواع دسرهای خوشمزه هستند، تا سفره های متفاوت تری از قبل برای میهمانانشان تدارک ببینند. در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها طرز تهیه ماقوت با شیر را بیاوریم. امیدواریم با یادگیری این دسر خوشمزه سفره های رنگی تری را برای میهمانی هایتان فراهم کنید.

دستور تهیه ماقوت با شیر و زعفران دم کرده

این دسر خوشمزه و خوش عطر مواد اولیه چندانی نیاز ندارد، و از آنجای که دستور تهیه راحتی دارد و متفاوت تر از ژله ها هستند، مورد استقبال خیلی از افراد واقع می شود.

مواد اولیه ماقوت با شیر ساده و مجلسی:

شیر۲ پیمانه
نشاسته۲ پیمانه
آب۸ پیمانه
گلاب۶ پیمانه
شکر۴ پیمانه
پور هل۲ قاشق چای خوری
کره۵۰ گرم
خلال بادامبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
ماقوت شیر زعفرانی

طرز تهیه حلوای مسقطی به دو روش همراه تصویر

روش و مراحل طرز تهیه ماقوت شیر:

این دسر خوشمزه که اصالتی ایرانی دارد، فاقد مواد اولیه ویژه یا کارخانه ای است و همین در دسترس بودن مواد اولیه باعث ترغیب افراد به تهیه آن برای سفره های میهمانی هایشان شده است. این مقدار مواد اولیه برای حدود ۴ نفر مناسب است.

  1. درست کردن ماقوت

    قابلمه مناسبی را انتخاب می کنیم و آب را با نشاسته و شیر درون قابلمه می ریزیم و با قاشق کمی هم می زنیم؛ حالا نوبت اضافه کردن هل و شکر به مواد درون قابلمه است؛ باز هم مواد را با قاشق بهم می زنیم وقتی مواد به خوبی با هم مخلوط شدند؛ زیر شعله را روشن می کنیم و حرارت را روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام با قاشق هم می زنیم تا شکر به خوبی حل شود و مخلوط گرم شود.

  2. اضافه کردن خلال بادام به ماقوت

    مواد به طور آهسته آهسته سفت می شود، حالا کمی از خلال بادام ها را به ماقوت اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا به غلظت ماست برسد

  3. سرو نهایی ماقوت

    به ظرف مناسبی زعفرانی که از قبل دم کرده ایم را با گلاب و کره اضافه می کنیم؛ و مرتباً هم می زنیم تا گلوله نشوند یا ته نگیرد وقتی به خوبی با هم مخلوط شدند آن را به ماقوت اضافه می کنیم و با خلال بادام آن را تزئین می کنیم؛ حالا ماقوت با شیر آماده سرو کردن است.

نکات مهم و کلیدی:

  • می توانید ماقوت را در قالب مورد نظرتان بریزید و قالب را حدوداً ۴۰ دقیقه در یخچال نگهداری کنید تا بهتر سرو کنید.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا