انواع دسرکیک و شیرینی

آموزش طرز تهیه رول دارچین بدون فر با فیلم

رول دارچین یکی از شیرینی های خوشمزه در سراسر دنیا است که بسیار پر طرفدار می باشد و به راحتی می توانید در خانه با کمترین مواد تهیه نمود. هم می توانید این شیرینی خوشمزه را به تنهایی سرو کنید هم می توانید با سس کرم خامه ای مخصوص آن سرو کنید که کاملا سلیقه ای است. در ادامه این مطلب طرز تهیه رول دارچین بدون فر را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه رول دارچین بدون فر

شیر ولرم۱ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
شکر سفید۱/۴ پیمانه
تخم مرغ هم دمای محیط۱ عدد
آرد۳ و ۱/۴ پیمانه
نمک۱ قاشق چایخوری
کره هم دمای محیط۸۰ گرم

‎مواد لازم برای مخلوط دارچینی

شکر۱ پیمانه
دارچین۲ قاشق غذا خوری
پودر گردوبه مقدار لازم

‎مواد لازم برای کرم

پنیر خامه ای۱۱۰ گرم
کره آب شده۲ قاشق غذا خوری
وانیل۱ قاشق غذا خوری
پودر قند الک شده۱/۲ پیمانه
شیر هم دمای محیط۲ قاشق غذا خوری
خامه۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نان کشمشی و گردویی برای صبحانه با فیلم آموزشیا

طرز تهیه رول دارچین بدون فر

طرز تهیه رول دارچین بدون فر

  1. ترکیب کردن شیر، شکر، تخم مرغ و خمیر مایه

    شیر را داخل غذا ساز بریزید و به آن شکر، تخم مرغ هم دمای محیط و خمیر مایه را اضافه کنید. بعد همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

  2. اضافه کردن آرد

    پس از آن آرد را کم کم در چند مرحله به مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. آرد را کم کم به مواد اضافه کنید وبعد با هم مخلوط کنید تا آرد کامل تمام شود. مانند ویدئو

  3. اضافه کردن نمک و کره

    مرحله آخر آرد را به همراه نمک به مواد اضافه کنید و خوب همه مواد را با هم مخلوط کنید. در آخر کره هم دمای محیط را به مواد اضافه کنید دوباره همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید. سپس خمیر درون کاسه ای بریزید و روی آن را با یک پارچه تمیز و سلفون بپوشانید بعد به مدت ۴۵ دقیقه استراحت دهید تا خوب پف کند.

  4. باز کردن خمیر

    بعد سطح کار خود را با کره چرب یا خوب آرد پاشی کنید. سپس خمیر را به سطح کار انتقال دهید و با وردنه چرب شده یا آرد پاشی شده خمیر را نازک باز کنید. هر چه قدر خمیر نازکتر باشد بهتر است نازک باز کردن خمیر کمی سخت است اما رول دارچین شما بهتر شکل می گیرد.

  5. چرب کردن خمیر و پخش کردن ترکیب شکر و دارچین

    بعد از این که خمیر را مانند یک مستطیل بزرگ باز کردید با کره آب شده به صورت یک دست چرب کنید. بعد شکر را با پودر دارچین ترکیب کنید و روی سطح خمیر به صورت یکدست پخش کنید.

  6. پخش کردن پودر گردو

    بعد از این که ترکیب شکر و پودر دارچین را روی سطح خمیر پخش کردید در صورت تمایل می توانید پودر گردو را هم روی سطح خمیر پخش کنید.

  7. رول کردن و برش دادن خمیر

    بعد از یک طرف شروع به رول کردن خمیر کنید سعی کنید تا سفت و محکم تر خمیر را رول کنید تا احتمال وا رفتن خمیر کمتر شود. برای برش دادن خمیر می توانید از نخ دندان استفاده کنید مانند فیلم

  8. پخت با کیک پز

    بعد از این که خمیر ها را برش دادید کف کیک پز را چرب کنید و با فاصله د اخل کیک پز بچینید. به مدت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا رول دارچین ها خوب بپزند اگر با فغاصله نچینید موقع پخت پف می کنند و به هم می چسبند بعد از این که رول دارچین ها کمی طلایی شدند آماه است.

  9. آماده کردن کرم خامه ای

    پودر قند الک شده را داخل میکسر یا غذاساز بریزید و به آن پنیر خامه ای به همراه خامه، وانیل، شیر هم دمای محیط و کره هم دمای محیط اضافه کنید.

  10. سرو کردن

    سپس همه مواد را با هم خوب هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. هم می توانید رول دارچین و کرم خامه ای را جدا سرو کنید یا این که کرم را روی رول دارچین ها بمالید و با هم سرو کنید کاملا سلیقه ای است.

طرز تهیه رول دارچین بدون فر

فیلم آموزش طرز تهیه رول دارچین بدون فر

4/5 - (8 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه رول دارچین بدون فر
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
31star1star1stargraygray Based on 4 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا