انواع دسر

دستور تهیه دسر هویج بستنی خوشمزه به سبک کافی شاپ ها

دسر ها از جمله مهم ترین غذاها به شمار می روند که استفاده از آنها در قرن 18 رایج شد. ابتدا تنها خانواده های اشرافی در کشور های اروپایی از دسر به شکل امروزی استفاده می کردند اما به مرور، بقیه افراد جامعه نیز از این موضوع برخوردار شدند. همان طور که می دانید، در حال حاضر انواع دسر وجود دارد که هر کدام از آنها دارای طعم و مزه منحصر به فرد خود هستند. از جمله یکی از پرطرفدارترین انواع دسر می توان به دسر هویج بستنی اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه دسر هویج بستنی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دسر هویج بستنی

دستور تهیه دسر هویج بستنی

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده برای تهیه این دسر مربوط به هویج می شود. هویج از جمله یکی از ریشه های خوردنی است که دارای فواید و ویژگی های درمانی بسیاری است به طوری که کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که حتما هیج را در رژیم هفته ای خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص هویچ می توان به مواردی مانند تقویت سلامت چشم، بهبود هضم، کاهش وزن، تقویت سلامت پوست و جلوگیری از بیماری های قلبی اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دسر هویج بستنی دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر فردی می تواند آن را به راحتی تهیه کند.

غذاهای همراه

مسلما از دسر هویج بستنی بعد از غذای اصلی استفاده می شود اما شما می توانید آن را در عصرانه نیز میل کنید. استفاده از انواع نوشیدنی ها مانند آب پرتقال، چای و یا قهوه می تواند یک مکمل عالی برای این دسر باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه دسر هویج بستنی

+ به مقدار 150 گرم بستنی

+ به مقدار سه پیمانه آب هویج

+ به مقدار نصف پیمانه آب

+ به مقدار شش قاشق غذا خوری پودر ژلاتین

+ به مقدار 60 گرم شکر

طرز تهیه دسر هویج بستنی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این دسر خوشمزه باید انجام دهید این است که پودر ژلاتین را به روش بن ماری در آب حل کنید تا آماده شود.

گام دوم: حالا باید از همزن برقی خود استفاده کرده و مخلوط بستنی و آب هویج را به خوبی با هم مخلوط کنید. بهتر است که از آب هویج طبیعی استفاده کنید تا مزه دسرتان بهتر شود.

گام سوم: حالا در این مرحله شما باید شکر را به مخلوطی که در بالا آماده کرده اید اضافه کرده و هم بزنید.

گام چهارم: در این مرحله باید ژلاتین که در مرحله اول تهیه کردید را به مخلوط اضافه کنید.

گام پنجم: یک قالب طرح دار برای ایجاد دسر تهیه کرده و سپس آن را چرب کنید. حالا مواد آماده شده در بالا را درون این قالب ریخته و سپس قالب را درون یخچال قرار دهید و شش ساعت صبر کنید.

گام ششم: بعد از شش ساعت، شما می توانید دسر را از قالب جدا کرده و سپس آن را میل کنید.

4.8/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا