انواع دسر

دستور تهیه پاناکوتا توت فرنگی

سلام به دوستداران آشپری و انواع دسر. امروز شما را با دستور تهیه پاناکوتا توت فرنگی به روشی بسیار ساده آشنا میکنیم. بسیار مهم است که مخلوط شیر جوشانده نشود، فقط کافی است آن را گرم کنید تا اجازه دهید شکر و ژلاتین حل شود. شما میتوانید این دسر را همان روز و یا چند روز بعد سرو کنید که قابل نگه داری برای 3 روز میباشد. میتوانید سس میوه را از توت فرنگی یا میوه های دیگر مثل گیلاس، هلو یا زردآلو تهیه کنید. این دسر یک گزینه بسیار مناسب برای جشن ها و مهمانی و دورهمی های شبانه میباشد. برای آشنایی با طرز تهیه این دسر لذیذ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

پاناکوتا توت فرنگی

دستور تهیه پاناکوتا توت فرنگی

مواد لازم:

شیر 7 اونس (200 میلی لیتر)
خامه 7 اونس (200 میلی لیتر)
1/2 قاشق غذاخوری (5 گرم) پودر ژلاتین
1/4 فنجان شکر
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

سس توت فرنگی:

توت فرنگی تازه 1 پوند (450 گرم)
2 قاشق غذاخوری آب
1/3 فنجان (70 گرم) شکر

طرز تهیه:

ژلاتین را در 2 قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده و اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه بماند. در یک قابلمه متوسط ​​خامه، شیر و شکر را روی حرارت ملایم رو به بالا بگذارید تا آرام بپزد (جوش نیاید). وقتی شکر حل شد از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کنید. قبل از افزودن ژلاتین بگذارید 5 دقیقه خنک شود.

ژلاتین را به مخلوط شیر اضافه کرده و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. آن را در لیوان های مخصوص سرو (من از 5 اونس – لیوان های با ظرفیت 150 میلی لیتر استفاده کرده ام) بریزید و تا حدودی 4 ساعت یا بهتر یک شب در یخچال قرار دهید. برای تهیه سس توت فرنگی ها را بشویید، خوب خشک کنید و برگ ها را جدا کنید. توت فرنگی ها را به 4 قسمت برش دهید.

در یک قابلمه کوچک توت فرنگی، شکر و آب را بریزید. بگذارید تا روی حرارت کمی قل بزند و بلافاصله از روی حرارت بردارید. درون کاسه مخلوط کن یا غذاساز ریخته و مخلوط را مخلوط کنید تا یک سس صاف بدست آید. از صافی رد کنید تا دانه ها از سس جدا شوند. روی آن را بپوشانید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا آماده شود. قبل از سرو سس توت فرنگی را روی پاناکوتا بریزید و سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا