انواع دسر

دستور تهیه کمپوت آلبالو به همراه آموزش گام به گام

کمپوت یکی از بهترین روش ها برای سرو میوه ها می باشد که برای اولین بار در قرن هفدهم توسط فرانسوی ها به وجود آمد. همان طور که می دانید، کمپوت کردن در حال حاضر از جمله راه های رایج به منظوری نگهداری میوه ها است که طرفداران زیادی دارد. امروزه می تواند اکثر میوه ها را کمپوت کرد که بدون شک یکی از مهم ترین آنها کمپوت آلبالو است چرا که هم طعم بی نظیری دارد و هم بسیار ساده است. کمپوت کردن می تواند به صورت قابل توجه ای عمر نگهداری میوه ها را افزایش بدهد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه کمپوت آلبالو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کمپوت آلبالو

دستور تهیه کمپوت آلبالو

آلبالو از جمله پرطرفدارترین میوه های تابستانی است که طعم کاملا منحصر به فردی دارد. علاوه بر این، شکل این میوه برای کمپوت کردن بسیار مناسب است. این میوه دارای فواید و ویژگی های درمانی فراوانی نیز می باشد. از جمله برخی از اصلی ترین خواص آلبالو می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه ایمنی، جلوگیری از انواع سرطان، تقویت سلامت پوست، بهبود وضعیت کلیه و سم زدایی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موضوع، تهیه کردن این کمپوت بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

کمپوت آلبالو می تواند یک میان وعده عالی و سالم برای هر فردی باشد. شما می توانید این خوردنی خوشمزه را در هر شرایطی مصرف کنید. با این حال، مصرف دانه های آلبالو کمپوت شده با انواع شیرینی ها مانند شیرینی دانمارکی، شیرینی سوئدی، باقلوا و یا شیرینی نخودی می توانند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کمپوت آلبالو

+ به مقدار یک کیلو آلبالو تازه

+ به مقدار 500 گرم شکر سفید

+ به تعداد سه لیوان آب

طرز تهیه کمپوت آلبالو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این کمپوت خوشمزه باید انجام دهید این است که آلبالوها را به دقت بشویید و سپس دم آنها را جدا کنید. آلبالوهای بدون دم را درون ظرف های شیشه ای مورد نظر که برای تهیه کمپوت آماده کرده اید، بریزید.

گام دوم: حالا باید در همین موقع سراغ درست کردن شربت کمپوت، که البته مخلوط آب و شکر است بروید. آنها را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید که به جوش بیاید.

گام سوم: بعد از این که شربت مورد نظر آماده شد، کمی صبر کنید تا خنک شود و سپس آن را داخل ظرف های شیشه ای که درون آن آلبالوهای بدون دم قرار دارند، بریزید. بهتر است قبل از این کار مقداری سرکه بالزامیک هم درون شیشه ها بریزید که این موضوع کاملا اختیاری است.

گام چهارم: حالا درب ظرف های شیشه ای را به دقت ببندید و سپس آنها را درون قابلمه قرار دهید و با مقداری آب بجوشانید. این کار باعث می شود هوای داخل کمپوت خارج شود که مهم ترین اصل در کمپوت شدن محسوب می شود.

گام پنجم: بعد از سرد شدن، کمپوت شما آماده است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا