انواع دسر

دستور پخت خاگینه ذرت یک صبحانه مقوی

خاگینه ها از جمله محبوب ترین وعده های صبحانه ای محسوب می شوند که در بیشتر کشور های دنیا تهیه می شوند. خاگینه می تواند با انواع ترکیبات مختلف شود. یکی از مهم ترین انواع خاگینه، مربوط به خاگینه ذرت می شود که طعم و مزه بسیار منحصر به فردی دارد. به دلیل موادی که در تهیه این غذا با کار رفته است، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و از همین رو می تواند به تقویت سلامتی شما کمک کند. اگر دوست دارید به صورت با مواد مورد نیاز و دستور تهیه خاگینه ذرت آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خاگینه ذرت

دستور پخت خاگینه ذرت

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این خاگینه ارزش غذایی بالایی دارد که این موضوع ناشی از ترکیبات مقوی است که در تهیه آن به کار رفته است. ذرت به دلیل ویتامین بی و حجم بالای نشاسته ای که دارد، می تواند کالری زیادی برای شما فراهم کند. این خاگینه یک وعده غذایی عالی برای ورزشکاران محسوب می شود. یکی دیگر از نکات مهم در مورد این غذا این است که طرز تهیه آن بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذا های همراه

خاگینه ذرت غذایی نسبتا سبک است که بیشتر به عنوان یک وعده صبحانه ای مصرف می شود. شما می توانید همراه با این خاگینه از خوردنی های دیگر مانند مربا پوست هندوانه، مربا هویج و یا مربا سیب استفاده کنید. همچنین نوشیدن قهوه و یا آب پرتقال نیز از جمله انتخاب های هوشمندان به شمار می روند.

مواد مورد نیاز برای تهیه خاگینه ذرت

+ به مقدار سه فنجان دانه ذرت

+ به مقدار یک فنجان آرد کامل

+ یک قاشق غذا خوری شکر

+ دو عدد تخم مرغ هم زده

+ یک قاشق غذا خوری پودر بیکینگ پودر

+ نصف قاشق چای خوری نمک

+ یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

+ به مقدار سه چهارم فنجان  خامه سفت

+ مقداری روغن برای سرخ کردن

+ مقداری فلفل دلمه ای برای تزیین

+ مقداری سس مورد نظر برای تزیین

طرز تهیه خاگینه ذرت

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این خاگینه خوشمزه باید انجام دهید این است که خامه سفت و تخم مرغ ها را درون یک ظرف گذاشته و سپس آنها را به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شوند.

گام دوم: سپس نوبت به اضافه کردن سایر محصولاتی که در بالا اشاره شد، یعنی ذرت، آرد، شکر، پکینگ پودر، نمک و فلفل می شود. دقت کنید که این مواد را کمی با فاصله اضافه کنید تا طعم آنها باقی بماند.

گام سوم: این دو ترکیب را باید به خوبی با هم مخلوط کنید. شما می توانید بدین منظور از مخلوط کن های برقی استفاده کنید که کار شما را بسیار آسان تر خواهند کرد.

گام چهارم: بعد از این که ترکیب بالا آماده شد، روغن را درون تابه ریخته و کمی گرم کنید. سپس ترکیب را درون تابه قرار داده و آن را به خوبی سرخ کنید تا طعم مورد نظرتان را پیدا کند.

گام آخر: به محض آماده شدن خاگینه، می توانید آن را با فلفل دلمه ای و سس مورد نظرتان تزیین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا