انواع دسر

طرز تهیه باسلوق با آب پرتقال ساده و خوشمزه

باسلوق یکی از شیرینی های خوشمزه است که در طعم های مختلف میوه ای و زعفرانی تهیه میشود. این شیرینی خوشمزه با نشاسته ذرت درست میشود و دستور تهیه راحتی دارد به طوری که میتوانید در زمانی کوتاه در منزل تهیه کنید. در ادامه این پست طرز تهیه باسلوق با آب پرتقال توضیح داده شده است.

آموزش باسلوق با آب پرتقال

مواد مورد نیاز

نشاسته ذرت نصف پیمانه
آب پرتقال تازه ۴ لیوان
شکر۱ پیمانه
پودر نارگیل به مقدار کافی
کره۱۰ گرمی
وانیلنوک چاقو
پودر پستهبرای تزئین دلخواه

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی خانگی خوشمزه (تصویری)

مراحل طرز تهیه باسلوق با آب پرتقال

زمان مورد نیاز: ۴ hours.

  1. مرحله اول

    آب چند پرتقال را بگیرید و سپس از صافی رد کنید. ۴ لیوان پرتقال آب گرفته شده را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار بدهید. سپس یک پیمانه شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آب پرقال حل شود.

  2. مرحله دوم

    کره را به مواد اضافه کنید. وقتی کره آب شد، وانیل و نشاسته ذرت را اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید تا کم کم مواد غلیظ شود.

  3. مرحله سوم

    قابلمه را از روی حرارت بردارید. اگر به قالب دسترسی دارید میتوانید قالب ها را از مواد باسلوق پر کنید. در غیر این صورت میتوانید از فنجانهای کوچک و قهوه خوری استفاده کنید. فنجانها را خیس و بعد چرب کنید. از مواد داخل فنجانها بریزید و چند ساعت درون یخچال قرار بدهید.

  4. مرحله چهارم

    قالب یا فنجانها را از یخچال خارج کنید و به راحتی باسلوقها را برگردانید. درون یک ظرف پودر نارگیل بریزید. سپس باسلوق ها را به پودر نارگیل آغشته کنید به طوری که همه جای آنها پوشیده شود. سپس درون ظرف مورد نظر بچینید و به دلخواه با پودر پسته تزئین کنید. نوش جان
    طرز تهیه باسلوق با آب پرتقال

نکته:
شما میتوانید مواد را درون یک ظرف تخت بریزید و با قاشق سطح روی آن را صاف کنید. ظرف را در یخچال بگذارید و بعد از چند ساعت از یخچال خارج کنید. از ظرف خارج کرده و با چاقو به شکل و اندازه های دلخواه برش بزنید. سپس در پودر نارگیل بچرخانید.

3.1/5 - (7 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه باسلوق با آب پرتقال
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا