انواع دسرغذاهای ویژه ماه رمضانکیک و شیرینی

طرز تهیه رول خرما و بیسکویت پتی بور بدون فر

دسر یکی از خوردنی هایی است که خیلی از افراد به آن علاقمند هستند و دوست دارند دسرهای مختلف اقوام گوناگون را تست کنند و یاد بگیرند تا به قولی برای میهمانی هایشان سنگ تمام بگذارند. در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها طرز تهیه دسر رول با خرما و بیسکویت را آموزش دهیم. دسری که زادگاهش نواحی جنوبی ایران است و از آنجا که کم هزینه و خوشمزه است باب میل خیلی از هموطنان گرامی است، امیدواریم در ماه مبارک رمضان آن را برای سفره افطارتان تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

روش آماده سازی و پخت رولت خرما و بیسکویت

همان گونه که از اسم این دسر مشخص است در آن خرما و بیسکویت نقش اصلی را دارند و برای تهیه این دسر حتماً باید خرماها را از هسته جداسازی کنید و بعد استفاده کنید؛ خوبی این دسر این است که شما برای تهیه آن به فر نیاز ندارید.

مواد اولیه رول خرما و بیسکویت

بیسکویت پتی بور یک بسته
کنجد سفید به میزان لازم
کره یا روغن جامد ۲/۵ قاشق غذا خوری
پودر هل ۰/۵ قاشق چایخوری
پودر دارچین ۰/۵ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ۰/۵ قاشق چایخوری
خرما ۵۰۰ گرم

همچنین بخوانید: طرز تهیه رولت خرما و گردو

رولت خرما و بیسکویت

مراحل درست کردن رول خرما وبیسکویت

این دسر جزو دسرهای ساده و کم هزینه است، برای همین هم مورد استقبال خیلی از افراد به خصوص برای سفره های افطار ماه رمضان قرار گرفته است از آنجا که حدود بیست دقیقه برای آماده سازی اولیه و دو ساعت برای آماده سازی نهایی لازم است اگر تصمیم دارید برای سفره افطارتان آن را تدارک ببینید این زمان را در نظر بگیرید.

زمان مورد نیاز: ۲ hours.

مواد اولیه فوق برای تهیه روت خرما و بیسکویت برای ۸ نفر مناسب است

  1. شستن و جدا کردن هسته خرماها

    ابتدا خرماها را خوب می شوریم و هسته ها را جداسازی می کنیم و می گذاریم خرما خوب خشک شوند اگر خرماها سفت و خشک بودند می توانید درون تابه ای مناسب بریزید و کمی حرارت به آنها بدهید تا نرم شوند این کار، باعث ورز دادن راحت تر خرماها می شوند.

  2. تفت دادن خرما و ادویه ها

    کره یا روغن را درون تابه ای می ریزیم و روی شعله متوسط قرار می دهیم تا آب شود بعد از آب شدن روغن ابتدا خرماها را به درون تابه می ریزیم و شروع به تفت دادن خرما می کنیم بعد از حدود یک دقیقه تمام ادویه ها را به خرما اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا کمی بوی ادویه ها در بیاید و مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

  3. باز کردن خرما با کمک وردنه

    روی تخته شیرینی پزی خرما را بین دو تا نایلون تمیز قرار می دهیم و با کمک وردنه شروع به باز کردن خرما می کنیم همین که ضخامت خرماها به حدود ۰/۵ سانتی متر رسید کار با وردنه تمام است.

  4. چیدن بیسکویت روی خرما

    بعد از آن که به ضخامت مطلوب خرما رسیدیم نایلون روی کارمان را بر می داریم و یک ردیف بیسکویت روی خرما می چینیم و با کمک نایلون زیر خرما، خرما و بیسکویت را تا می کنیم و دوباره یک ردیف بیسکویت روی خرما می چینیم و با کمک نایلون زیر خرما، خرما و بیسکویت را تا می کنیم و این کار را ادامه می دهیم تا خرما روی کار قرار بگیرد و لایه نهایی ما شود.

  5. گذاشتن دسر در یخچال

    کل کارمان را با کنجد می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم و حدود یک تا دو ساعت به آن اجازه می دهیم تا کمی سفت تر شوند بعد از آن با یک چاقوی تیز کل دسر خرما با بیسکویت را به صورت رولتی برش برش می زنیم و درون ظرف نهایی برای سرو می چینیم

همچنین بخوانید: طرز تهیه رول حلوا و خرما

نکات کلیدی طرز تهیه رول خرما و بیسکویت

  • اگر بیسکویت پتی بور در دسترس نبود می توانید از بیسکویت مادر یا امثال آن استفاده کنید.
  • ادویه ها بر اساس سلیقه افراد ممکن است کمی متفاوت باشد ولی پودر دارچین و هل به خرما طعم فوق العاده ای می دهد.
  • به جای کنجد می توانید از پودر نارگیل استفاده کنید.
  • از مغز گردو یا سایر مغزها می توانید برای تزئین این دسر استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا