انواع دسرکیک و شیرینیمنوی صبحانه

طرز تهیه مافین موز و شکلات خوشمزه

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع مافین و کاپ کیک. امروز شما را با طرز تهیه مافین موز و شکلات خوشمزه آشنا کنیم. این مافین های لذیذ دستور پخت بسیار ساده ای دارند که در زمان کمی نیز تهیه و آماده سرو میشوند. برای تهیه این مافین ها میتوانید از موز های باقی مانده خود که سیاه و نرم شده اند استفاده کنید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه مافین موز و شکلات خوشمزه

طرز تهیه مافین موز و شکلات خوشمزه

مواد لازم:

1 فنجان موز له شده (حدود 2-3 عدد موز)
1 فنجان ماست
2 عدد تخم مرغ بزرگ
1/2 فنجان شکر
4 قاشق غذاخوری کره ذوب شده
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1.5 فنجان آرد چند منظوره
1/3 فنجان پودر کاکائو شیرین نشده
1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/2 فنجان چیپس شکلات

دیتور پخت:

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. روی قالب مافین را با کاغذ های کاپ کیک پر کنید. موزها را خوب له کنید. شما به یک فنجان موز له شده نیاز خواهید داشت. اگر کمی کمتر از یک فنجان دارید ، می توانید از کمی ماست بیشتر برای جبران موز استفاده کنید. اگر کمی بیش از یک فنجان دارید ، می توانید ماست را مقداری کم کنید تا موز اضافی را جبران کنید. موز له شده را به همراه ماست ، تخم مرغ ، شکر ، کره ذوب شده و وانیل به یک کاسه بزرگ مخلوط کن اضافه کنید. مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

در یک کاسه جداگانه آرد ، پودر کاکائو ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین و نمک را هم بزنید. مواد خشک را در مواد مرطوب داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا زمانی که به خوبی مخلوط شوند. اشکالی ندارد اگر مخلوط کمی گلوله گلوله باشد. زیاد هم نزنید. در آخر ، شکلات چیپسی را درون مایه خمیر کنید. خمیر را بین 12 قالب مافین تقسیم کنید. قالب مافین را به فر از قبل گرم شده منتقل کرده و به مدت 35 دقیقه آن را بپزید. بعد از پخت مافین ها را از قالب خارج کنید و بگذارید قبل از سرو روی یک توری خنک شوند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا