آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسر

طرز تهیه پاناکوتا شکلات همراه با توت فرنگی

پاناکوتا یک دسر بدون تخم مرغ است که به راحتی آماده می شود و کاملاً سفت نیست. این یک دسر شکلاتی لطیف و نرم و خامه ای است که برای پایان دادن به هر وعده غذایی عالی است. افزودن شربت شکلات روی آنها ، این پاناکوتا را به سطح کاملاً جدیدی می رساند ، مقاومت در برابر آن بسیار سخت است. پاناکوتا را به دلخواه با توت یا آجیل تازه تزئین کرده و میل کنید. برای آشنایی با طرز تهیه پاناکوتا شکلات همراه با توت فرنگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

پاناکوتا شکلات

طرز تهیه پاناکوتا شکلات همراه با توت فرنگی

مواد لازم: 

شیر 200 میلی لیتر
خامه 200 میلی لیتر
1/2 قاشق غذاخوری (5 گرم) پودر ژلاتین
2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب
2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر
کمی نمک
1 قاشق چایخوری (5 گرم) عصاره وانیل
شکلات نیمه شیرین 4 اونس (120 گرم) (55-70٪)
شربت شکلات (اختیاری)
شکلات نیمه شیرین 4 اونس (120 گرم) (55-70٪)
2/3 فنجان (160 میلی لیتر) خامه قنادی

دستور پخت:

چهار عدد ظرف همشکل پاناکوتا (150 میلی لیتر) را با روغن بدون طعم چرب کنید. ژلاتین را در 2 قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده و اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه پف کند. در یک قابلمه متوسط ​​خامه ، شیر ، شکر و نمک را روی حرارت متوسط رو ب کم بگذارید تا آرام بپزد (جوش نیاید). از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل و شکلات های خرد شده را اضافه کنید. هم بزنید تا زمانی که شکلات کاملا آب شود.

ژلاتین را اضافه کرده و هم بزنید تا ژلاتین کاملاً حل شود. آن را در قالب های آماده شده بریزید و در یخچال قرار دهید تا حدود 4 ساعت یا بهتر یک شب بماند. قبل از سرو شربت شکلات را تهیه کنید. شکلات و خامه را به روش بن ماری ذوب کنید تا کاملا ذوب شوند. قالب ها را برای چند ثانیه در یک کاسه آب داغ فرو کنید ، یک چاقوی تیز را در لبه های آن بچرخانید و روی صفحه برگردانید. روی آن را شربت شکلات بریزید و با توت فرنگی تازه تزئین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا