انواع دسر

طرز تهیه کمپوت زردآلو در خانه

کمپوت در واقع نوعی دستور تهیه میوه می باشد که برای اولین بار در اواخر قرن 17 میلادی در فرانسه ابداع شد. همان طور که می دانید، یکی از مهم ترین مشکلاتی که نگهداری میوه ها دارد این است که خیلی سریع خراب می شوند. یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید با استفاده از آن عمر میوه ها را افزایش دهید، کمپوت کردن است. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع کمپوت می توان به کمپوت زردآلو اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این میوه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو

دستور تهیه کمپوت زردآلو

این کمپوت بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند. زردآلو از جمله میوه های محبوب تابستانی به شمار می رود که بیشتر افراد آن را دوست دارند. این میوه دارای فواید و ویژگی های درمانی سرشاری است که از جمله برخی از مهم ترین آنها می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، بهبود سلامت پوست، جلوگیری از بیماری های مزمن، کاهش وزن، کاهش فشار خون و سم زدایی بدن اشاره کرد.

غذاهای همراه

شما می توانید از کمپوت زردآلو در هر شرایطی استفاده کنید. اما مسلما اگر از انواع تارت مانند تارت خرما، مافین، کیک شکلاتی خیس و یا شیرینی های مختلف همراه با این کمپوت مصرف کنید، لذت دو چندانی خواهید برد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کمپوت زردآلو

+ به مقدار یک کیلو زردآلو تازه

+ به مقدار 300 گرم شکر سفید

+ به مقدار شش فنجان آب

طرز تهیه کمپوت زردآلو

گام اول: نخستین کاری که شما باید برای تهیه این کمپوت خوشمزه انجام دهید این است که زردآلو را به دقت شسته و سپس هسته همه آنها را خارج کنید.

گام دوم: بعد از این که هسته تمام زردآلو ها را درآوردید، باید شربت این میوه ها را آماده کنید.

گام سوم: بدین منظور شما باید آب را همراه با شکر مخلوط کرده و سپس آنها را بر روی حرارت قرار دهید تا به خوبی ترکیب شوند.

گام چهارم: اجازه دهید که این محلول به اندازه کافی بر روی حرارت باشد تا به خوبی جوش بیاید و به قوام مورد نظر دست پیدا کند.

گام پنجم: بعد از این که شربت مورد نظر پخته شد، باید آن را بر روی زردآلو ها که درون شیشه قرار دارند، بریزید.

گام ششم: دقت داشته باشید که حتما باید از ظروف شیشه ای برای این امر استفاده کنید. این ظروف را حالا باید درون آب جوش قرار دهید تا به خوبی بجوشند. این موضوع مهم ترین قسمت در تهیه کمپوت به شمار می رود و به همین دلیل شما باید در انجام آن احتیاط کامل را به خرج دهید.

گام هفتم: بعد از این که ظرف ها به اندازه کافی در آب جوش بودند، آنها را در آورده و اجازه دهید تا خنک شوند.

گام هشتم: حالا کمپوت شما آماده شده است و می توانید آن را مصرف کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا