انواع بیسکویتانواع دسرکریسمسکیک و شیرینی

کوکی زنجبیلی همراه چیپس شکلات و ملاس

ملاس وقتی به کوکی ها اضافه می شود یک بافت جویدنی باورنکردنی و خوشمزه ایجاد می کند و همچنین شیرینی کمی با طعمی غنی و عالی ایجاد می کند. اگر شیرینی های معمولی برای شما کمی شیرین هستند، شرط می بندم که از طرفداران این شیرینی های ملاس شکلاتی خواهید بود. نه تنها شیرینی آن زیاد نیست، بلکه ادویه‌های گرم و شکلات نیمه‌شیرین کمی به کوکی کمک می‌کند که به مقابله با شیرینی آن کمک می‌کند. ترکیب طعم بسیار لذیذ و دلچسب است. برای آشنایی با دستور پخت کوکی زنجبیلی همراه چیپس شکلات و ملاس مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کوکی زنجبیلی همراه چیپس شکلات و ملاس

کوکی زنجبیلی همراه چیپس شکلات و ملاس

مواد لازم:

1.5 فنجان آرد چند منظوره
1.25 قاشق چایخوری پودر زنجبیل
1/4 قاشق چایخوری پودر میخک
1/4 قاشق چایخوری پودر جوز هندی
1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین نشده
1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
8 قاشق غذاخوری کره در دمای اتاق
1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده
1/2 پیمانه شکر قهوه ای
1/2 فنجان ملاس
114 گرم چیپس شکلات
1/4 پیمانه شکر دانه ریز

طرز تهیه:

آرد، پودر زنجبیل، میخک، جوز هندی، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را در یک کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. در یک کاسه جداگانه، کره، زنجبیل تازه، شکر قهوه ای و ملاس را اضافه کنید. با همزن این مواد را بزنید تا سبک و کرم رنگ شود. مخلوط آرد را هر بار ½ فنجان به مخلوط ملاس مخلوط کنید و با سرعت کم هم بزنید تا تمام مخلوط یکدست شود. چیپس شکلات را به خمیر کوکی اضافه کنید. خمیر شیرینی را در پلاستیک بپیچید سپس حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. وقتی آماده پخت شیرینی ها شدید، فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کنید.

شکر را در یک کاسه کوچک بریزید. خمیر کوکی را به چهار تکه مساوی تقسیم کنید، سپس هر یک از آنها را به شش تکه کوچک تقسیم کنید تا در کل 24 عدد کوکی درست شود. هر تکه از خمیر کوکی را به شکل توپ در آورید، سپس توپ خمیر را در شکر بغلتانید تا پوشانده شود. کوکی های شکل گرفته را روی یک سینی پخت چرب قرار دهید، 12 عدد در هر سینی. شیرینی ها را به مدت 12 دقیقه در فر 325 درجه فارنهایت یا تا زمانی که روی آن کمی ترک خورده بپزید. کوکی ها را به یک توری خنک کننده منتقل کنید. گرم یا در دمای اتاق سرو کنید و لذت ببرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا