فرآورده های لبنی

چگونه ماست سفت درست کنیم؟ (فیلم تهیه ماست چکیده خانگی)

اکثر ما در هنگام سرو و میل کردن غذا ماست هم در کنار غذا استفاده می کنیم و همیشه سعی داریم که به فرزندان خود یاد بدهیم که ماست یا لبنیات را از وعده های غذایی خود حذف نکنند. حال اگر ماست در خانه و به وسیله خودتان آماده شود خیلی مفید تر و بهتر است هم هزینه کمتری پرداخت می کنید هم ارگانیک تر است. در ادامه این مطلب طرز تهیه چگونه ماست سفت درست کنیم را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم برای چگونه ماست سفت درست کنیم؟

شیر پرچرب۲ کیلو
ماست۲ قاشق غذا خوری

آموزش درست کردن ماست و خیار مجلسی و خوشمزه

چگونه ماست سفت درست کنیم

چگونه ماست سفت درست کنیم

  1. از چه شیری استفاده کنیم

    برای درست کردن ماست سفت و خوشمزه بهتر است از شیر محلی یا از مغازه های لبنیاتی تهیه کنید تا ماستتان هم سفت هم خوشمزه شود.

  2. جوشاندن شیر

    شیر را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه کامل بجوشد. در این حین که شیر در حال جوشیدن است مدام هم بزنید تا ته نگیرد و باعث سفت شدن ماست می شود.

  3. دمای شیر برای ماست زدن

    مایه ماستی که استفاده می شود بهتر است که سفت باشد تا ماست شما سفت و خوشمزه شود. اگر ماستتان کمی ترش بود می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید. بعد از این که شیر جوشید داخل ظرف های مورد نظرتان که می خواهید ماست بزنید بریزید. اجازه دهید کمی از داغی بیافتد در حدی باشد که بتوانید برای چند ثانیه انگشتتان را داخل شیر نگه دارید کافی است.

  4. اضافه کردن مایه ماست

    به ازای یک کیلو شیر به یک قاشق غذا خوری ماست احتیاج دارید.۲ قاشق غذا خوری ماست را داخل یک کاسه بریزید و با مقداری شیر ترکیب کنید بعد به شیر اضافه کنید هم بزنید.

  5. چه مدت در دمای محیط اشپزخانه باقی بماند

    سپس در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید و با پتو مسافرتی یا ملافه آن را بپوشانید تا گرم بماند حداقل به مدت ۵ ساعت و حداکثر شب تا صبح باید در این حالت باقی بماند تا کاملا ماست خودش را بگیرد.

  6. بعد از زدن ماست چکار باید کرد.

    در این مدت اصلا به ماست دست نزنید تا کاملا خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از آن که ماست خودش را گرفت برای چند ساعت به آن دست نزنید بعد برای یک شبانه روز داخل یخچال قرار دهید تا آب نیاندازد و کاملا سفت شود. بعد از آن ماست شما برای سرو آماده است.

فیلم چگونه ماست درست کنیم که سفت شود؟

نکات کلیدی:

  • بهتر است از شیر محلی یا از مغازه های لبنیاتی شیر پرچرب تهیه کنید تا ماست تان سفت و خوشمزه شود.
  • حتما به مدت ۱۵ دقیقه شیر را بجوشانید اگر از شیر محلی اسقفاده می کنید قبل از جوشاندن از صافی رد کنید.
  • مایه ماستی هم که برای ماست زدن استفاده می کنید می توانید از خود لبنیاتی ها تهیه کنید. مایه ماستی که استفاده می کنید بهتر است سفت و شیرن باشد.
  • اگر شیرتان داغ باشد بعد ماست بزنید ماست تان ترش می شود. دمای شیر باید ۴۰ درجه باشد یعنی در حدی باشد که انگشت تان نسوزد خیلی هم سرد نباشد.
  • مایه ماست باید از ترکیب شیر و ماست به صورت مسائی باشد یعنی اگر ۲ قاشق غذاخوری ماست استفاده می کنید. باید ۲ قاشق غذاخوری هم شیر به آن اضافه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
چگونه ماست سفت درست کنیم
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا