انواع سس ها

طرز تهیه سس تارتار خوشمزه و رستورانی

سس از جمله مهم ترین انواع چاشنی ها است که طعم غذا را می تواند به صورت قابل توجه ای تغییر بدهد. جالب است بدانید که برخی از سس ها برای سال ها دستور تهیه شان به صورت یک راز باقی می ماند به طوری که فقط سرآشپرز از آن اطلاع داشت. این موضوع به خوبی اهمیت سس را در آشپزی نشان می دهد. یکی از خوشمزه ترین انواع سس ها که زادگاهی فرانسوی دارد، سس تارتار می باشد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سس تارتار آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه سس تارتار خوشمزه و رستورانی

دستور تهیه سس تارتار

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این سس فرانسوی است اما امروزه در بسیاری از کشور های دیگر نیز یافت می شود. جالب است بدانید که این سس با سبزیجات مختلف تهیه می شود و به همین دلیل ارزش غذایی بالایی داشته و می تواند به تقویت سطح سلامت کمک کند. علاوه بر این موضوعات، باید بدانید که سس تارتار دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند با کمترین امکانات، این سس را در خانه و به تنهایی آماده کند.

غذاهای همراه

سس تارتار سفید رنگ و غلیظ می باشد و به همین دلیل شما می توانید آن را همراه با انواع سالاد ها مانند سالاد کلم، سالاد هویج و یا سالاد یونانی سرو کنید. همچنین استفاده از آن با غذاهای فست فودی مانند انواع پیتزا، پاستا، ساندویچ و یا برگر ها، به شدت توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس تارتار

+ به مقدار یک لیوان خیار شور خرد شده

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری سس گوجه فرنگی

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

+ به مقدار یک قاشق چای خوری آبلیمو

+ به مقدار یک قاشق چای خوری شکر

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری پیاز خرد شده

+ به مقدار یک لیوان سس مایونز

+ به مقدار یک چهار قاشق غذا خوری فلفل سیاه

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه سس تارتار

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سس خوشمزه باید انجام دهید این است که سس مایونیز را در داخل یک کاسه بریزید.

گام دوم: بعد از این که سس را چند دقیقه هم زدید، آبلیمو، جعفری خرد شده، شکر، پیاز خرد شده، سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را به ترتیب به آن اضافه کرده و سپس به خوبی آنها را مخلوط کنید. دقت داشته باشید که طعم اصلی سس در این مرحله ایجاد می شود.

گام سوم: حالا در این مرحله باید به سراغ خیار شور ها بروید و ابتدا آنها را به خرد کرده یا به اصطلاح اسلایس کنید. بعد از این کار، خیار شور های خرد شده را نیز به ترکیبات بالا اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید.

گام چهارم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که این موادی که در بالا آماده کردید را بعد از هم زدن درون یخچال قرار دهید. بعد از این که سرد شد، یعنی سس شما شبیه سس بشامل فرانسوی آماده است و می توانید از آن استفاده کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا