غذاهای فست فود

طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج و قارچ خوشمزه، سالم و ساده

پیتزا در واقع یک غذای ایتالیایی است که در فر پخته می شود و از نانی گرد تشکیل شده است و برای اولین بار در قرن دهم میلادی در یکی از شهرهای جنوبی ایتالیا نام پیتزا آورده شده است، و در بین تمام غذاهای فست فودی دنیا معروف ترین آنها بشمار می آید حتی بعضی از شرکت ها پیتزای منجمد به بازار عرضه می کنند که کافیست کمی آن را گرم کنید تا بتوانید بخورید. پیتزاها بر اساس موادی که درون پیتزا می ریزند نام های متفاوتی دارند، در این مقاله بر آن شدیم تا آموزش طرز پخت پیتزا مرغ و اسفناج را به شما آموزش بدهیم؛ امیدواریم مورد پسند شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها قرار بگیرد.

روش پخت پیتزا مرغ با اسفناج

از اسم این پیتزا می توان فهمید که در آن اسفناج و مرغ وجود دارد و برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند مناسب نیست ولی از آنجا که خیلی از مخاطبان گرامی درخواست مواد اولیه این پیتزا را داشتند بر آن شدیم با جزئیات کامل آموزش طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج با قارچ را برایتان در سایت قرار دهیم.

همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزا مرغ تند

مواد اولیه پیتزا مرغ و اسفناج خوشمزه

سینه مرغ۶۰۰ گرم
قارچ۴۰۰ گرم
اسفناج۲ پیمانه
نان پیتابه میزان لازم
پنیر پیترابه میزان لازم
ادویه (نمک، فلفل سیاه، زردچوبه)به میزان لازم
شیر (برای سس بشامل)۴ لیوان
کره (برای سس بشامل)۴ قاشق غذا خوری
آرد (برای سس بشامل)۴ قاشق غذا خوری
جوز هندی (برای سس بشامل)۱/۲ قاشق چای خوری
نمک (برای سس بشامل)۲ پنس

همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزا گوشت و اسفناج

زمان مورد نیاز: ۳۰ minutes.

  1. تهیه سس بشامل

    ابتدا آرد و کره را با هم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، قبل از آن که رنگ آرد تیره شود شیر که ولرم است را به صورت کم کم به آرد تفت داده شده اضافه می کنیم و خوب بهم می زنیم تا آرد به صورت گلوله گلوله در شیر در نیاید و تا اتمام شیر کار هم زدن را ادامه می دهیم سس بشامل باید غلیظ باشد و بیشتر شبیه فرنی است در انتها هم جوز هندی و نمک را برای طعم دار کردن سس بشامل به آن اضافه می کنیم.

  2. پختن سینه مرغ

    ابتدا سینه مرغ را که تکه تکه و دورن قابلمه می ریزیم حالا مقداری آب به همراه ادویه به سینه مرغ اضافه می کنیم و به آنها اجازه می دهیم خوب بپزند، پس از پخت کامل سینه مرغ را به صورت ریش ریش در می آوریم.

  3. بخار پز کردن اسفناج

    اسفناج ها را خوب شسته و بعد از آب کشی کردن آنها را متوسط خرد می کنم و بخار پزشان می کنیم

  4. تفت دادن اسفناج و مرغ

    در یک تابه به اندازه مناسب روغن می ریزیم و وقتی روغن ها داغ شدند مرغ که ریش ریش شده و اسفناج که بخار پز شده است را با هم تفت می دهیم.

  5. تفت دادن قارچها

    قارچها را بعد از آن که شستیم به صورت دلخواهمان خرد می کنیم و در تابه ای جداگانه مقدار مناسبی روغن می ریزیم و منتظر داغ شدن روغن می مانیم بعد از داغ شدن روغن قارچها را در آن تفت می دهیم و تا زمانی که قارچ ها آب دارند کار تفت دادن را ادامه می دهیم.

  6. چرب کردن قالب و چیدن لایه اول

    کف یک قالب کمربندی را چرب می کنیم و بعد از چرب شدن کف قالب نان پیتا را بر کف آن قرار می دهیم و روی نان پیتا را سس بشامل می مالیم، بعد از آن مقداری پنیر پیتزا ریخته و مقداری از مرغ و قارچ و اسفناج را می ریزیم

  7. چیدن سایر لایه ها

    روی لایه اول مجدد نان پیتا می گذاریم و بعد هم سس بشامل را می مالیم و بعد هم پنیر پیتزا را می ریزیم و مرغ و اسفناج را می ریزیم و به همین روش لایه های سوم و چهارم را انجام می دهیم تا موادمان تمام شوند یا قالب پر شود.

  8. گرم کردن فر

    قبل از آن که پیتزا را درون فر قرار دهیم فر را به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

  9. پخت پیتزا

    برای پخت پیتزا را در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰ دجه قرار می دهیم و حدود نیم ساعت به آن اجازه پخت می دهیم و در انتها قبل از آن که پیتزا را از فر خارج کنیم حدود ۵ دقیقه هم گریل فر را روشن می کنیم تا روی پیتزا هم برشته شود وقتی هم که قالب را از فر در آوردیم به آن زمان می دهیم تا از دمایش کاسته شود بعد هم کمربند قالب را باز می کنیم و پیتزا را سرو می کنیم.

نکات مهم و کلیدی طرز تهیه پیتزا مرغ و اسفناج

همیشه به یاد داشته باشید که اگر اسفناج شما آب داشته باشد می تواند باعث خیس شدن پیتزا و بی کیفیت شدن پیتزای شما شود پس قبل از آن که اسفناج را به مرغها اضافه کنیم به میزان آب اسفناج هم باید توجه کنیم که اگر هنوز آبدار است با مرغ بیشتر تفت بدهیم که بی آب شود که باعث افت کیفیت پیتزای ما نشود.

همچنین ببینید: طرز تهیه لقمه مرغ و اسفناج

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا