غذاهای فست فود

طرز تهیه گراتن بادمجان و مرغ با سس بشامل

گراتن یک نوع تکنیک غذایی است که خاستگاه آن فرانسه است که در آن رویه غذا با پودر سوخاری و پنیر پوشانده می شود و در فرآیند پخت رنگ پنیر و پودر سوخاری به برشته شدن تغییر رنگ می دهد. از معروف ترین گراتن ها می توانیم گراتن بادمجان و مرغ را نام ببریم. از آنجا که این غذا جزو غذاهای رسمی و آسان است و مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها درخواست طرز پخت گراتن بادمجان و مرغ را داشتند بر آن شدیم در این مقاله به روش پخت این غذای رسمی و آسان فرانسوی بپردازیم امیدواریم آموزش طرز پخت گراتن مرغ و بادمجان مورد پسند شما مخاطبان گرامی قرار بگیرد.

روش پخت گراتن مرغ و بادمجان

از آنجا که گراتن ماده خاصی بشمار نمی آید بلکه یک نوع تکنیک خاص در تهیه غذاست برای برخی از مخاطبان گرامی جای سئوال بود که گراتن چیست؟ در واقع در این تکنیک رویه غذا با پودر سوخاری و پنیر پیتزا رنده شده در فر قرار می گیرند و به حالت طلایی و برشته شدن این مواد می گویند گراتن. گراتن بادمجان و مرغ جزو خوشمزه ترین گراتن ها می باشد که خیلی از مردم برای مهمانی ها و مراسم رسمی شان آن را تهیه می کنند در ادامه با مواد اولیه گراتن مرغ و بادمجان آشنا می شوید.

همچنین ببینید: گراتن گوشت و بادمجان

مواد اولیه برای تهیه گراتن مرغ و بادمجان

بادمجان۵-۶ عدد
پیاز۱ عدد
فیله مرغ۵۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
پنیر پیتزابه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیربه میزان لازم
کره۲ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
شیر ۲ لیوان
جوز هندیبه میزان لازم
نمک۱ پنس

طرز تهیه گراتن سیب زمینی و اسفناج

زمان مورد نیاز: ۳۵ minutes.

  1. سرخ کردن بادمجان ها

    پس از شستن و پوست کندن بادمجان ها آنها را به صورت حلقوی برش می زنیم و رویشان نمک می زنیم و بعداز یک ساعت بادمجان ها را می شوریم و اقدام به سرخ کردن آنها می کنیم، در انتها فرآیند سرخ کردن بادمجان ها را در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها را به این روش بگیریم.

  2. مزه دار کردن فیله مرغ ها

    پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با پودر سیر و آویشن مخلوط می کنیم و به فیله مرغ که متوسط خرد کردیم اضافه می کنیم تا مزه دار شوند، الان برای آن که مواد بیشتر به خورد فیله های مرغ بروند آنها را چند ساعت در یخچال می گذاریم تا فیله مرغ ها مزه دار شوند

  3. تهیه سس بشامل

    در زمانی که مرغها در یخچال هستند در تابه ای آرد را با کره تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از آن گرفته شود و قبل از آن که رنگ آرد تیره شود به آن کم کم شیر ولرم را اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا آرد در شیر به صورت گلوله گلوله در نیاد در انتها به آنها جوز هندی و نمک را اضافه می کنیم نکته مهم این است که باید غلظت سس در حد فرنی باشد وقتی به این غلظت رسیدیم سس بشامل حاضر شده است آن را کنار می گذاریم

  4. تفت دادن مرغها

    پس از آن که مرغ ها مزه دار شدند آنها را در کمی روغن تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند

  5. تفت دادن قارچ ها

    قارچ‌ها را هم ورقه‌ای برش می زنیم و کمی تفتشان می دهیم تا کمیی بی اب شوند فقط مراقب باشید که قارچها به صورت خشک و بی آب در نیایند

  6. چیدن ظرف پیرکس

    ظرف پیرکس مناسب فر را انتخاب کنید و یک لایه از سس بشامل را کف ظرفتان بریزید پس از آن که تمام کف ظرف را با سس بشامل پوشاندید بادمجان ها که حلقوی شده اند را روی سس بشامل بریزید و مجدداً سس بشامل بریزید و فیله های مرغ و قارچ را روی مواد قبلی بریزید و در آخر هم پنیر پیتزا را بریزید، به طوری که روی ظرف را بپوشانید

  7. قرار دادن پیرکس در فر

    حدود یک ربع ساعت قبل از گذاشتن ظرف پیرکس باید فر را گرم کنیم اکنون می توانیم ظرف را در فر با ۱۷۵ درجه سانتی گراد یا در مایکروویو بگذاریم تا گراتن ما آماده شود توجه کنید تا زمانی که روی پنیر پیتزا طلایی نشده است غذا آماده سرو کردن نیست.

نکات کلیدی در طرز تهیه گراتن بادمجان و مرغ خوشمزه

شما می توانید کمی هم پودر سوخاری به غذا قبل از گذاشتن در فر اضافه کنید و می توانید به جای یک لایه دو یا سه لایه مواد غذایی را روی هم قرار دهید همچنین می توانید حلقه های بادمجان را روی مرغ ها و قارچ ها بگذارید.

در صورتی که فیله مرغ ندارید می توانید از سینه مرغ در این غذا استفاده کنید و در صورت تمایلتان می‌توانید گراتن‌ها را در قالب مافین تهیه کنید و به صورت تک‌نفره سرو کنید، همیشه در ذهنتان باشد که در غذاهای که پنیر پیتزا به خصوص دارند از آویشن هم استفاده کنید این کار به خوش عطر شدن و خوشمزه شدن غذای شما کمک فراوانی می کند.

همچنین ببینید: طرز تهیه گراتن اسفناج و مرغ

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا