تازه های خواص مواد غذایی

آشنایی با خواص روغن هسته انگور

روغن هسته انگور با فشار دادن دانه انگور تهیه می شود. در سراسر جهان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. این روغن دارای ویتامین، مواد معدنی، پروتئین، لیپید، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان است. روغن هسته انگور حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و F و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم روی، مس، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و سلنیوم است. اما بیشتر از همه روغن هسته انگور سرشار از پروانتوسیانیدین (OPC) است ترکیبی سرشار از آنتی اکسیدان که 50 برابر موثرتر از ویتامین E و 20 برابر قوی تر از ویتامین C است. آنتی اکسیدان ها در پوست و دانه های انگور یافت می شوند. برای آشنایی با خواص روغن هسته انگور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

روغن هسته انگور

آشنایی با خواص روغن هسته انگور

از نظر آرایشی، روغن هسته انگور اغلب به عنوان مرطوب کننده برای توانایی تغذیه پوست و صاف نگه داشتن آن استفاده می شود. به دلیل سبکی، به راحتی جذب پوست می شود. روغن هسته انگور در بسیاری از محصولات آرایشی مانند کرم های دست ، کرم های بدن ، لب و لوسیون ها یافت می شود.

این برای انواع پوست مناسب است ، خاصیت بازسازی کننده پوست را مرطوب می کند و به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. به طور فزاینده ای به عنوان روغن ماساژ استفاده می شود. این یک تسکین بزرگ برای بدن خسته و دردناک است. همچنین در تهیه محصولات مراقبت از مو مفید است.

این روغن مزایای بسیار دیگری دارد و می تواند به تسکین رگهای واریسی و رگهای عنکبوتی کمک کند ، از سرطان ، حفره های دندان جلوگیری کرده و سندرم قبل از قاعدگی را کاهش می دهد. فعالیت ضد التهابی ، ضد آلرژی ، ضد سرطانی و ضد میکروبی دارد. مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان های موجود در عصاره هسته انگور 20 برابر بیشتر از ویتامین C و 50 برابر بیشتر از ویتامین E است.

می تواند برای درمان آکنه و درماتیت ،آفتاب سوختگی ، لکه های پیری ، دیابت ، فشار خون ، آرتریت روماتوئید ، آب مروارید ، چین و چروک و علائم کشش پوست کمک کنید. علاوه بر این ، روغن هسته انگور خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و برای دور چشم مفید است. باورش سخت است که قرن ها این ماده غذایی زباله محسوب می شد. همچنین در آشپزی هم بسیار کار آمد است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا