تازه های خواص مواد غذایی

آشنایی کامل با خواص شکلات

شکلات یک غذای فرآوری شده و شیرین است که از دانه درخت کاکائو تهیه می شود. بیشتر شکلات هایی که امروزه مصرف می شوند به شکلات شکلات شیرین (ترکیبی از مواد جامد کاکائو ، کره کاکائو یا سایر چربی ها و شکر)، شکلات سفید (کره کاکائو ، شکر ، شیر و بدون مواد جامد کاکائو) و شکلات شیری (مواد کاکائو ، کره کاکائو)، شکر، شیر تغلیظ شده یا پودر شیر) میباشند. مواد موجود در جامدات کاکائو آلکالوئیدهایی مانند تئوبرومین، فنیل آمین و کافئین هستند. اینها اثرات فیزیولوژیکی روی بدن دارند و با سطح سروتونین در مغز ارتباط دارند (احساس خوشبختی می دهد). برای آشنایی کامل با خواص شکلات مقاله آشپزی ما را همراهی کنید.

شکلات

آشنایی کامل با خواص شکلات

به طور متوسط ​​که بخورید، شکلات می تواند فشار خون را کاهش دهد، ممکن است از سلامت قلب و عروق پشتیبانی کند و همچنین در تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که اثرات دیگر شامل کاهش خطرات سرطان، سرفه، بیماری های قلبی است. و همچنین ممکن است در بهبود عملکرد عروق و انرژی متابولیسم کمک کند. آیا میگرن دارید؟ اگر شکلات مصرف کنید می توانید علائم آنها را فراموش کنیم.

کاکائو و شکلات تلخ دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها به مقدار زیادی در شکلات تلخ یافت می شوند. رادیکال های آزاد موجود در بدن ما مسئول روند پیری هستند و ممکن است مسئول سرطان باشند. آنتی اکسیدان ها با آنها مبارزه می کنند و می توانند از بیماری جدی پیشگیری کنند. شکلات تلخ همچنین به دلیل افزایش جریان خون در مغز و قلب شناخته شده است و به همین دلیل با بهبود عملکرد شناختی نیز ارتباط دارد.

ئوبرومین مینای دندان را سخت می کند و در صورت رعایت بهداشت دندان مناسب، شکلات را به نوعی شیرینی تبدیل می کند که از خطر ایجاد حفره در دندان محافظت می کند. سایر مواد موجود در شکلات تلخ ویتامین ها هستند. مقادیر بالای پتاسیم، م ، منیزیم و آهن به جلوگیری از سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی، کم خونی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند.

همانطور که مشاهده کردید ما بیشتر در مورد شکلات تلخ صحبت کردیم. این به این دلیل است که شکلات شیرین، شکلات سفید و شیری حاوی مواد افزودنی مانند شیر ، شکر ، شیر عسل ، شیرخشک هستند که توانایی کاکائو را از کار می اندازند و به جای اینکه به بدن شما کمک کنند باعث بهبود آن شود ، علاوه بر افزودن کالری ، آن را در مقادیر زیاد از بین می برد. به سطح کلسترول حمله کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا