تازه های خواص مواد غذایی

خواص عالی و معجزه آسا هلو

هلو به همراه شلیل ، آلو ، زردآلو و گیلاس از خانواده میوه های سنگی است. هلو علاوه بر اینکه کاملاً خوشمزه است، فواید بی نظیری برای سلامتی دارد. در اینجا چند دلیل به شما معرفی میکنیم که می توانید این میوه لذیذ و زرق و برق دار را میل کنید در حالی که بسیار مفید است. برای آشنایی با خواص عالی و معجزه آسا هلو مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

خواص عالی و معجزه آسا هلو

یک هلو متوسط ​​تقریباً 10٪ از حداقل فیبر روزانه را تأمین می کند. فیبر هلو علاوه بر جلوگیری از یبوست و حمایت از سلامت دستگاه گوارش ، به مدیریت سطح قند خون نیز کمک می کند. هلو همچنین حاوی پروبیوتیک است که باکتریهای مفید روده را که به ضد التهاب ، ایمنی و خلق و خو مرتبط هستند ، تغذیه می کند.

یک هلو متوسط ​​بیش از 15٪ از اندازه روزانه ویتامین C را تأمین می کند. چندین نوع سلول ایمنی برای تولید ، عملکرد و محافظت از آنها به این ماده مغذی نیاز دارند. ویتامین A موجود در هلو به تشکیل غشاهای مخاطی در دستگاه تنفسی کمک می کند. غشاهای قوی تر موانع محافظتی بهتری ایجاد می کنند تا میکروب ها را از جریان خون شما دور نگه دارد. هلو همچنین از طریق خواص ضد میکروبی طبیعی از ایمنی دفاع می کند.

هلو علاوه بر آنتی اکسیدان های ضد التهاب ، دارای بتا کاروتن و ویتامین C برای حمایت از پوست دارد. کاروتن بتا ، پیش ماده ویتامین A ، به محافظت از پوست در برابر آفتاب ، گرم شدن رنگ پوست و ایجاد درخشش طبیعی کمک می کند. ویتامین C برای ساخت کلاژن ، بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از افتادگی بدن لازم است.

هلو همچنین هیدراته کننده است ، زیرا بیش از 85٪ هلو تازه را آب تشکیل می دهد. لوتئین و زاگزانتین موجود در هلو به محافظت از شبکیه و لنز کمک می کند و نشان داده شده است که خطر تخریب ماکولا و آب مروارید ، دو اختلال شایع چشم را کاهش می دهد. ویتامین A موجود در هلو همچنین به کمک از بینایی سالم کمک می کند.

کمبود واقعی ویتامین A می تواند منجر به بیماری به نام خشونت چشم شود ، که می تواند به بینایی طبیعی آسیب برساند و منجر به شب کوری شود – عدم توانایی دیدن در تاریکی یا نور کم. آنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند و به مدیریت وزن کمک کنید. هلو باعث سلامت مغز می شود و برای کنترل فشار خون و نفخ شکم مفید هستند

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا