فوت و فن آشپزی

طرز تهیه رب فلفل دلمه ای قرمز خوشمزه و راحت (تصویری)

رب فلفل دلمه ای همه کاره و خوشمزه، و بسیار آسان در تهیه، به سرعت تبدیل به یک عنصر اصلی در آشپزی روزمره شما می شود. تنها با یک ماده، نمی‌توانید چیز تازه‌تر یا خوشمزه‌تری را در فروشگاه پیدا کنید، و می‌توانید به راحتی آن را به جای رب گوجه‌فرنگی معمولی برای تنوع طعم‌ به هر دستور غذایی اضافه کنید! نکات زیر در طرز تهیه رب فلفل دلمه ای را دنبال کنید تا بهترین طعم را به دست آورید و از این رب فلفل دلمه ای قرمز در سوپ ها و دیگر غذاهای خود استفاده کنید.

آموزش رب فلفل دلمه ای قرمز

مواد مورد نیاز

فلفل دلمه ای قرمز۸ عدد
روغن زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه رب به روش خانگی خوشمزه بدون نگهدارنده

مراحل طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

  1. مرحله اول

    فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود و سینی را در قسمت یک سوم بالای فر قرار دهید.

  2. مرحله دوم

    یک تابه بزرگ بردارید و روی آن را روغن بمالید. سپس فلفل دلمه ای قرمز را روی تابه قرار دهید. هر طرف فلفل ها را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه یا تا زمانی که اطراف آن به خوبی سیاه شود، بپزید. از فر خارج کنید و در یک کاسه بزرگ قرار دهید و با پوشش پلاستیکی محکم بپوشانید. حدود ۱ ساعت اجازه دهید کاملا خنک شود.طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

  3. مرحله سوم

    پوست فلفل ها را جدا کنید و دانه های داخل فلفل دلمه ای ها را جدا کنید و آنها را داخل کاسه ای که در آن خنک شده اند نگه دارید. گوشت پوست کنده شده را در یک کاسه دوم و بزرگ قرار دهید. روی کاسه دوم یک الک قرار دهید و پوست های پوست کنده، دانه ها و آب را از ته کاسه اول به آرامی داخل الک بریزید و صاف کنید. مواد جامد باقیمانده را از الک دور بریزید.طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

  4. مرحله چهارم

    گوشت فلفل دلمه ای را در یک مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شود، سپس داخل یک قابلمه بزرگ و خشک بریزید و روی حرارت ملایم بپزید و هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یکبار هم بزنید تا نصف شود، این کار را تا حدود ۲ ساعت ادامه دهید.
    طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

  5. مرحله آخر

    رب فلفل دلمه ای قرمز تفت داده شده را به شیشه ها اضافه کنید و روی آن را با ¼ اینچ روغن زیتون برای نگهداری و کنسرو بپوشانید. شیشه های استریل در بسته را تا ۱ سال در انبار نگهداری کنید و شیشه های باز شده را در یخچال تا ۱۰-۱۴ روز نگهداری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه رب فلفل دلمه ای
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا