غذای بین الملل

دستور پخت پلمنی یک غذای روسی خوشمزه

شاید تنها چیزی که شما بعد از شنیدن نام روسیه به ذهنتان خطور نمی کند، غذا یا آشپزی باشد. اما این در حالی است که آشپزی در این کشور از اهمیت بالایی دارد و این روز ها غذاهای روسی در بسیاری از کشور های دیگر دنیا سرو می شوند. از جمله یکی از مهم ترین غذاهای روسی می توان به پلمنی اشاره کرد که در واقع نوعی پیراشکی می باشد که طعم بسیار بی نظیری دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه پلمنی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

پلمنی

دستور تهیه پلمنی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این غذا در واقع نوعی پیراشکی است که مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت و تخم مرغ می شود. این موضوع بدان معنی است که پلمنی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. البته علاوه بر این موارد، باید به این موضوع اشاره کرد که این پیراشکی دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه تهیه کند.

غذاهای همراه

پلمنی یک غذای نسبتا سنگین است که شما می توانید هم آن را به صورت وعده اصلی و هم دسر سرو کنید. البته توصیه می شود که غذاهای دریایی و یا پیش غذاهایی مانند سوپ شیر و سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی را حتما همراه با این پیراشکی امتحان کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه پلمنی

خمیر پیراشکی

+ به مقدار نصف فنجان آرد

+ به تعداد دو عدد تخم مرغ

+ به مقدار نصف لیوان آب

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری نمک

مواد داخل پیراشکی

+ به مقدار 500 گرم گوشت گاو

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط خرد شده

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری نمک

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری فلفل سیاه

+ به مقدار دلخواه سیر

طرز تهیه پلمنی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این پیراشکی خوشمزه باید انجام دهید این است که آرد، تخم‌مرغ، آب و نمک را به خوبی ترکیب کرده و اجازه دهید تا 30 دقیقه استراحت کند.

گام دوم: بعد از این که خمیر پیراشکی را تهیه کردید، با سراغ مواد داخلی بروید و از همین رو، گوشت گاو، پیاز، نمک، فلفل و سیر را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

گام سوم: دوباره به سراغ خمیر بروید و آنها را به قطعات کوچکتر، ترجیحا یک گردو برش داده و سپس آنها را پهن کنید. حالا مقدرای از ترکیب گوشت چرخ کرده درون خمیر پیراشکی قرار دهید.

گام چهارم: حالا لبه های خمیر با برگردانید به طوری که ترکیبات داخل آن به هیچ نحوی بیرون نزنند.

گام پنجم: نکته جالب این است که برخلاف سایر پیراشکی ها، این غذا را نباید درون روغن بگذارید. در واقع شما باید پیراشکی که در بالا درست کردید را در مخلوط آب و نمک قرار داده و به مدت 7 دقیقه صبر کنید تا به جوش بیاید. شما می توانید در انتها از انواع چاشنی ها برای طعم دادن به این پیراشکی استفاده کنید.

4.3/5 - (17 امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

  1. عالی هست من درستش کردم وقتی تو اکراین درس میخوندم یه غذای باصرفه و تقریبا نیمه حاضری، منتها به جای گوشت میشه از مرغ و یبزیجات و سیب زمینی ووووو….استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا