مربا و شربت

طرز تهیه مربای زردآلو مجلسی همراه فیلم

در سرتاسر جهان برای سرو صبحانه از انواع مربا استفاده می شود. انواع مربا و مارمالاد با انواع میوه ها تهیه می شود که هر کدام از این مرباها طرفداران خاص خود را دارد. برخی از مردم با زردآلو مربا و مارلاد تهیه می کنند که از نظر طعم و مزه خیلی خوشمزه است. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای زردآلو را به همراه فیلم آموزشی آن آماده کرده ایم.

مواد لازم در طرز تهیه مربای زردآلو

زرد آلو ۳ کیلو
شکر ۲ کیلو
آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری
وانیل ۱/۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ و مجلسی+ فیلم

مربای زردآلو

طرز تهیه مربای زرد آلو

 

  1. شستن زردآلوها

    ابتدا زردآلو ها را بشورید و از وسط نصف کنید. سپس هسته های زردآلو را جدا کرده و کنار بگذارید. طوری از وسط نصف کنید که زردآلو ها له نشوند یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و زردآلوهایی که نصف کرده اید به صورتی که سمت بدون هسته آن به سمت شما باشد قرار دهید.

  2. اضافه کردن شکر

    بعد از این که یک لایه زردآلو ته قابلمه قرار دادید مقداری شکر روی آن ها بپاشید. سپس لایه به لا این کار انجام دهید تا زردآلوها تمام شود. پس از آن قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا زردآلو ها آب بیندازند.

  3. پختن زردآلو ها و کف گیری

    قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر به خوبی حل شود و باید مدام کف روی سطح آن را بگیرید. پس از این که شکر حل شد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا زردآلو ها خوب بپزد.

  4. اضافه کردن هسته زردآلوها

    در این مرحله هسته های زردآلو را تست کنید اگر تلخ نبودند هسته ها را بشکنید و مغز آن ها را پوست بگیردید و به مربا اضافه کنید.

  5. اضافه کردن زعفران و وانیل

    بعد از این که مدتی از اضافه کردن هسته زردآلوها گذشت زعفران دم کرده را به همراه وانیل و آبلیمو به مربا اضافه کنید. پس از مدتی قابلمه را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه مربای زردآلو

نکات کلیدی:

  • اگر مربای شما به قوام نرسیده است باید زردآلوها را از مربا جدا کنید. سپس روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا آب مربا به غلظت مورد نظر برسد. دوباره زردآلوها را اضافه کنید و بعد از مدت کمی از روی حرارت بردارید.
  • برای درست کردن مربا ریختن میزان شکر به سلیقه شما بستگی دارد در این دستور به ازای هر یک کیلو ۷۰۰ گرم شکر اضافه شده است.

فیلم طرز تهیه مربای زردآلوی خوشمزه

4.2/5 - (5 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه مربای زردآلو مجلسی همراه فیلم
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
4.51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا