مربا و شربت

طرز تهیه مربای نارنگی بدون پوست

مربا یکی از غذاهایی کاربردی است که در صبحانه میان وعده یا دسر استفاده می شود. درست کردن مربا در خانه می تواند خیلی با صرفه تر از خریدن آن باشد. در فصل پاییز انواع میوه ها مانند نارنگی، پرتقال، انار، کیوی و خرمالو را تهیه کنید و مربای آن را درست کنید. شما می توانید نارنگی را هم به صورت مارمالاد، تکه شده یا نارنگی درسته تهیه کنید که به سلیقه شما بستگی دارد. از مارمالاد نارنگی برای انواع دسر، شیرینی استفاده می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای نارنگی را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه مربای نارنگی

نارنگی۱ کیلو
آب نارنگی۱ فنجان
آب۱/۲ استکان
شکر۴ فنجان
زعفراندر صورت تمایل ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای هویج شفاف و مجلسی در خانه

طرز تهیه مربای نارنگی

طرز تهیه مربای نارنگی

  1. شستن نارنگی ها

    ابتدا نارنگی ها را خوب بشورید سپس پوست بگیرید و حتما الیاف سفید روی نارنگی ها را جدا کنید. بعد آن ها را به صورت حبه حبه کنید.

  2. اضافه کردن آب نارنگی، آب و شکر

    پس از این که نارنگی ها را حبه حبه کردید داخل یک قابلمه بریزید و به آن آب نارنگی، آب و شکر اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا به جوش بیاید.

  3. جدا کردن کف های روی سطح مربا

    بعد از این که شروع به جوشیدن کرد کف هایی روی سطح مربا به وجود می آید سعی کنید آن ها را با کفگیر بردارید تا مربای شما خوش رنگ تر به نظر برشد.

  4. پختن و اضافه کردن زعفران

    بعد از این که به جوش آمد و کف های روی سطح مربا را جدا کردید اجازه دهید ۲ ساعت با شعله کم بپزد تا به قوام برسد. در آخر اگر دوست داشتید می توانید ۱ قاشق غذاخوری زعفران اضافه کنید و هم بزنید. بعد داخل شیشه مورد نظر بریزید تا خنک شود.

مربای نارنگی
به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه مربای نارنگی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا