مخلفات و تنقلات

طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی ملس و خوش طعم

تابستان فصل میوه های متنوع و خوشمزه ای همچون آلو، هلو، شلیل، هندوانه و … است. میوه های محبوبی که میتوانید از آنها در تهیه انواع دسر ها استفاده کنید. هندوانه یکی از میوه های آبدار و خوشمزه است که میتوان گفت همه آن را دوست دارند. در این پست با ما همراه شوید تا طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی را به شما بیاموزیم.

دستور لواشک هندوانه خانگی ملس

هندوانه۸ پیمانه
شکر۲/۳ پیمانه

طرز تهیه لواشک گوجه سبز ترش و خوشمزه

مراحل تهیه لواشک هندوانه

  1. مرحله اول

    برای شروع هندوانه را پوست بگیرید و خرد کنید. سعی کنید هسته های هندوانه را جدا کنید. بعد از جدا کردن هسته ها، آنها را درون یک مخلوط کن بریزید و خوب پوره کنید.

  2. مرحله دوم

    روی یک ظرف تمیر یک آبکش قرار بدهید و یک پارچه تمیز به عنوان صافی روی ان بیندازید. هندوانه های میکس شده را روی دستمال بریزید و پارچه را ببندید و فشار دهید تا آب آن خارج شود. میتوانید از یک جشم سنگین استفاده کنید و ذروی پارچه قرار بدهید تا آب هندوانه از پوره به خوبی جدا شود.

  3. مرحله سوم

    پوره هندوانه را داخل غذا ساز بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. از آب هندوانه میتوانید برای تهیه یک نوشیدنی خنک استفاده کنید.

  4. مرحله چهارم

    کف یک سینی مناسب کاغذ روغنی بیندازید و پوره هندوانه را روی آن باضخامت حدود پنج سانتی ممتر پهن کنید. میتوانید سینی را در معرض آفتاب قرار بدهید تا خشک شود. همچنین میتوانید داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۸۰ درجه سانی گراد به مدت ۲ ساعت و نیم الی ۳ ساعت قرار بدهید تا آب هندوانه تبخیر شده و لواشک آماده شود.

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی ملس و خوش طعم
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
21star1stargraygraygray Based on 3 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا