مخلفات و تنقلات

نحوه تهیه چیپس موز خانگی

چیبس موز یکی از تنقلاتی است که می توان جایگزین تقلاتی مانند پفک، چیپس، کرانچی و غیره کرد. چیپس موز را به راحتی می توان در خانه برای تمای افراد خانواده به خصوص کودکان درست کرد. چیبس موز را با کمترین مواد اولیه و در کمترین زمان می توانید تهیه کنید و همچنین برای انواع مهمانی، تولدها، دورهمی ها، به خصوص شب یلدا و برای سفره هفت سین درست کنید و لذت ببرید. برای درست کردن چیپس موز خانگی فقط به آب لیمو، موز سفت و چند ساعت زمان احتیاج دارید. در ادامه این مطلب نحوه تهیه چیپس موز خانگی را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه چیپس موز خانگی

موز سفت۴ عدد
آب لیموی تازه۲ عدد

طرز تهیه مافین شکلاتی موزی مرحله به مرحله

نحوه تهیه چیپس موز خانگی

مراحل نحوه تهیه چیپس موز خانگی

  1. گرم کردن فر و خرد کردن موز

    ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس موز ها را پوست گرفته و به صورت حلقه ای نازک برش بزنید. اگر برش ماندولین یا خرد کن در دسترس دارید بهتر است که استفاده کنید.چیپس موز خانگی

  2. اضافه کردن لیمو

    برش های موز را با آب لیمو آغشته کنید یا به کمک فرچه روی موز ها آب لیمو بمالید و داخل یک سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار داده اید بچینید.چیپس موز

  3. قرار دادن در فر

    سینی فر را به مدت ۱ تا ۱٫۵ ساعت داخل فر قرار دهید تا بپزند. بعد از ۱ تا ۱٫۵ ساعت از فر خارج کنید و موز ها را پشت رو کنید. دوباره سینی فر را برای ۱ تا ۱٫۵ ساعت دیگر داخل فر قرار دهید تا موز ها کاملا خشک شوند.

  4. چک کردن موز ها

    چیپس های موز را هر از گاهی چک کنید تا مطمئن شوید موز ها نپخته باشند یا این که نسوزند. پس از سرد شدن موزها کاملا ترد، سفت و چرمی می شوند.

  5. روش های نگه داری

    قبل از استفاده یا نگه داری بهتر است در طرف در بسته و جای تاریک کاملا خنک وند و برای نگه داری طولانی داخل یخچال یا فریز قرار دهید.

چیپس موز خانگی
به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
نحوه تهیه چیپس موز خانگی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
41star1star1star1stargray Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا