تازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلیمطالب جالب و خواندنی

خواص گوجه فرنگی و مفیدی آن

گوجه فرنگی یکی از بهترین میوه جات از نظر مواد مغذی است که به طیف وسیعی از سیستمهای بدن کمک می کند. محتوای غذایی آن از پوست سالم، کاهش وزن و سلامت قلب پشتیبانی می کند. علیرغم محبوبیت گوجه فرنگی، تنها 200 سال پیش تصور می شد که در ایالات متحده آمریکا (آمریكا) سمی باشند و این احتمالاً به این دلیل است كه این میوه متعلق به خانواده سمی كابینت است. اکنون گوجه فرنگی چهارمین سبزیجات محبوب بازار در کنار سیب زمینی ، کاهو و پیاز است. در این مقاله به بررسی مزایای قدرتمند سلامتی آنها، محتوای غذایی می پردازیم. برای آشنایی با خواص گوجه فرنگی و مفیدی آن، مقاله ی ما را در سایت آشپزی ها دنبال کنید.

خواص گوجه فرنگی و مفیدی آن

خواص گوجه فرنگی و مفیدی آن

مصرف گوجه فرنگی در رژیم غذایی می تواند به محافظت در برابر سرطان ، حفظ فشار خون سالم و کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت کمک کند.

گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئیدهای کلیدی مانند لوتئین و لیکوپن است. اینها می توانند از چشم در برابر آسیب ناشی از نور محافظت کنند.

گوجه فرنگی های بیشتری را با اضافه کردن آنها به ساندویچ، سس یا سالاد بخورید. از طرف دیگر، آنها را به صورت پخته یا سوپ بخورید، زیرا این روش های تهیه می توانند در دسترس بودن مواد مغذی کلیدی را تقویت کنند.

گوجه فرنگی به دلیل داشتن مقادیر باقیمانده آفت کش ها در ده میوه و سبزیجات پر آفت کش قرار دارد. گوجه فرنگی را قبل از خوردن و مصرف به خوبی بشویید.

فواید مصرف انواع مختلف میوه و سبزی چشمگیر است و گوجه فرنگی هیچ تفاوتی ندارد. با افزایش سهم غذاهای گیاهی در رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد.

انواع و اندازه های مختلف گوجه فرنگی وجود دارد و می توان آنها را به روش های مختلفی تهیه کرد. اینها شامل گوجه گیلاسی ، گوجه فرنگی پخته شده ، گوجه فرنگی خام ، سوپ ، آب میوه و پوره است.

مفید برای:

سرطان
گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است. همچنین گوجه فرنگی می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد کمک کند که رادیکالهای آزاد باعث ایجاد سرطان می شوند.

فشار خون
حفظ مقدار کم سدیم به حفظ فشار خون سالم کمک می کند. با این حال ، افزایش جذب پتاسیم به دلیل اثرات گسترده تر آن بر روی شریان ها ممکن است به همان اندازه مهم باشد.

سلامت قلب
فیبر ، پتاسیم ، ویتامین C و کولین موجود در گوجه فرنگی، همه از سلامت قلب حمایت می کنند.

دیابت
مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم های غذایی پر فیبر مصرف می کنند سطح قند خون کمتری دارند، در حالی که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است قند خون، چربی ها و انسولین را بیشتر بخورند. یک فنجان گوجه گیلاسی حدود 2 گرم منبع مواد مغذی نیاز برای بدن را فراهم می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا