خورش هاغذاهای اصلی

دستور پخت ساده خورش بادمجان

خورش بادمجان یک خورشت کاملاً لذیذ ایرانی است که با بادمجان و همچنین گوشت بره یا گوشت گاو و گوجه تهیه می شود. دستور این خورش بسیار ساده و راحت میباشد. میتوانید آن را با برنج سرو کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با دستور پخت ساده خورش بادمجان مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ساده خورش بادمجان

مواد لازم:

6 عدد بادمجان کوچک (یا 4 بادمجان با اندازه متوسط)
900 گرم گوشت گاو مکعبی خرد شده
1 عدد پیاز نازک خلال شده
3 حبه سیر ، له شده
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
800 گرم گوجه فرنگی خرد شده
1 فنجان غوره ، یا آب 1 عدد لیمو
1 قاشق غذاخوری زردچوبه
½ قاشق چای خوری زعفران ، در 1 قاشق غذاخوری آب رقیق شوید
روغن
نمک
فلفل فلفل سیاه تازه آسیاب شده

دستور پخت:

گوشت گاو ، 5 فنجان (1،25 لیتر) آب و زردچوبه را در یک زودپز اضافه کنید و بپزید. با نمک و فلفل مزه دار کنید و حدود 45 دقیقه آن را بپزید. همچنین می توان گوشت را حدود 2 ساعت در فر یا روی اجاق گاز بپزید. هنگامی که گوشت در حال پخت است، بادمجان ها را پوست بگیرید. بادمجان های کوچک را از طول نصف کنید یا بادمجان های معمولی را از طول 4 برش کنید. بادمجان ها را در یک قابلمه بزرگ با حرارت متوسط ​​تا زیاد با 8 قاشق غذاخوری روغن به مدت حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای شوند سرخ کنید.

از ماهیتابه برداشته و روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافه گرفته شود. در همان ماهی تابه ، 2 قاشق غذاخوری روغن دیگر اضافه کرده و پیاز را سرخ کنید تا کاراملی شود ، حدود 10 تا 15 دقیقه. رب گوجه فرنگی ، سیر ، زعفران را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر با هم زدن پخت را ادامه دهید. گوشت گاو پخته شده ، آب گوشت گاو ، گوجه فرنگی خرد شده و غوره یا آبلیمو را اضافه کنید. به جوش بیاورید. بادمجان ها را اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و 30 تا 45 دقیقه دیگر بپزید. روی برنج کته ایرانی سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا