انواع سوپسوپ و سالادغذاهاي درياييغذاهای اصلی

دستور پخت سوپ میگو

دستور پخت سوپ میگو بسیار لذیذ است و بهتر از همه، تهیه آن بسیار آسان است و نیازی به ترکیباتی که پیدا کردن آنها سخت نیست، ندارد. اگر طرفدار میگو نیستید، می توانید به راحتی آن را به مرغ یا حتی توفو برای گزینه گیاهی عوض کنید. در هر صورت، طعم این سوپ شما را متعجب خواهید کرد! برای آشنایی با طرز تهیه ی این سوپ لذیذ و بی نظیر دریایی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت سوپ میگو

دستور پخت سوپ میگو

مواد لازم:

1 فنجان برنج پخته نشده
2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک
453 گرم میگو متوسط، پوست کنده
نمک دانه درشت و فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن
2 حبه سیر، چرخ کرده
1 عدد پیاز، تفت داده شده
1 عدد فلفل دلمه ای قرمز ریز خرد شده
1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده
2 قاشق غذاخوری خمیر کاری
340 گرم شیر نارگیل
3 فنجان عصاره ی سبزیجات
آب 1 لیموترش
2 قاشق غذاخوری برگهای تازه جعفری خرد شده

دستور پخت:

گام اول: در یک قابلمه بزرگ 1/1 لیوان آب بریزید و برنج را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید. کنار بگذارید. کره را در یک قابلمه ی بزرگ ذوب کرده و روی حرارت متوسط ​رو به بالا ​قرار دهید. میگو، نمک و فلفل را اضافه کنید تا مزه دار شود.

گام دوم: بپزید و گاهی اوقات هم بزنید تا میگو ها صورتی شوند حدود 2-3 دقیقه. بعد کنار بگذارید. سیر، پیاز و فلفل دلمه ای را به قابلمه اضافه کنید. بپزید و مرتب هم بزنید حدود 3-4 دقیقه. حدود 1 دقیقه دیگر زمانی که زنجبیل را اضافه کردید بپزید. خمیر کاری را اضافه کنید و تا زمانی که به خوبی ترکیب شود، حدود 1 دقیقه بپزید.

گام سوم: به تدریج شیر نارگیل و عصاره ی سبزیجات را اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید، و حدود 1-2 دقیقه مخلوط کنید و بپزید. به جوش بیاورید. حرارت را کاهش داده و بجوشانید تا کمی غلیظ شوید، حدود 8-10 دقیقه بپزید. سپس برنج، میگو، آب لیموترش و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید. بلافاصله سرو کنید.

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا