خوراک سادهخوراک ماکارونیغذاهای اصلی

دستور پخت ماکارونی پنیر خامه ای

این ماکارونی و پنیر پخته شده یك دستور غذای مورد علاقه خانوادگی است كه هم كودكان و هم بزرگسالان آن را دوست دارند. از ترکیب پنیرهایی که به صورت لایه لایه در ظرف و همچنین ذوب شده به یک سس پنیر خامه ای و غلیظ استفاده می شود ، برای نهایت خوشمزه بودن پنیر استفاده می شود! ایده آل برای یک شام راحت و خوشمزه. برای آشنایی با دستور پخت ماکارونی و پنیر خامه ای مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت ماکارونی پنیر خامه ای

مواد لازم:

454 گرم ماکارونی
1/2 فنجان کره بدون نمک
1/2 فنجان آرد چند منظوره
1 1/2 فنجان شیر
2 1/2 فنجان خامه
4 فنجان پنیر چدار متوسط رنده شده
2 فنجان پنیر پارمزان رنده شده
1/2 قاشق غذاخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه
1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز

دستور پخت:

فر را با دمای 325 درجه فارنهایت گرم کرده و یک ظرف پخت را چرب کنید و کنار بگذارید. یک قابلمه بزرگ آب نمکی را به جوش بیاورید. هنگام جوشیدن ، ماکارونی را اضافه کرده و 1 دقیقه کمتر از زمانی که روی بسته بندی در نظر گرفته است بپزید. کمی روغن زیتون اضافه کنید تا نچسبد. در حالی که آب در حال جوشیدن است ، پنیرها را رنده کرده و با هم مخلوط کنید ، سپس به سه دسته تقسیم کنید.

تقریبا 3 فنجان برای سس ، 1 1/2 فنجان برای لایه داخلی و 1 1/2 فنجان برای روکش. کره را در قابلمه روی حرارت متوسط ذوب کنید. آرد بپاشید و مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شود. مخلوط بسیار مرطوب به نظر می رسد. تقریباً به مدت 1 دقیقه بپزید و آن را مخلوط کنید. به آرامی در حدود 2 فنجان شیر و خامه را بریزید ، در حالی که مرتباً مخلوط می کنید ، تا یکدست شود.

در حالی که مرتباً مخلوط می کنید ، به آرامی شیر باقی مانده را بریزید تا مخلوط و یکدست شود. حرارت را بیشتر کنید و به هم بزنید ، تا زمانی که بسیار غلیظ شود. تقریباً باید قوام یک سوپ غلیظ شده باشد. از روی حرارت برداشته و ادویه ها و 1/2 فنجان پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا آب و ترکیب شوند. 1 1/2 فنجان دیگر پنیر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ذوب و یکدست شود. در یک کاسه بزرگ ، ماکارونی آبکش شده را با سس پنیر مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

نیمی از مخلوط ماکارونی را در ظرف پخت آماده بریزید. روی آن را با 1/2 فنجان پنیر رنده شده بپوشانید ، سپس مخلوط باقیمانده ماکارونی را بریزید. روی آن را 1/1 فنجان آخر پنیر بپاشید و به مدت 15 دقیقه بپزید ، تا زمانی که پنیری حبابی شود و کمی قهوه ای طلایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا