غذاهای اصلیمنوی صبحانه

دستور پخت پنکیک بلوبری

سلام به دوستداران آشپزی و انواع مختلف غذا برای صبحانه. امروز شما را با دستور پخت پنکیک بلوبری آشنا خواهیم کرد. پنکیک انواع مختلفی دارد که یکی از آنها، پنکیک بلوبری میباشد که محبوبیت بسیاری سراسر جهان دارد و دارای طعم بی نظیری نیز میباشد. دستور تهیه ی این پنکیک صبحانه بسیار ساده میباشد و باعث میشود که منو صبحانه ی شما متفاوت باشد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این پنکیک لذیذ و خوشمزه برای صبحانه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت پنکیک بلوبری

دستور پخت پنکیک بلوبری

مواد لازم:

200 گرم مخلوط آرد و جوش شیرین

1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

1 عدد تخم مرغ

300 میلی لیتر شیر

مقداریکره

150 گرم زغال اخته

روغن آفتابگردان یا کمی کره برای پخت و پز

شربت پرتقال یا افرا یا عسل

دستور پخت:

گام اول: 200 گرم آرد، 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر و یکم نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. 1 عدد تخم مرغ را با 300 میلی لیتر شیر ریخته، یک چاه در مرکز مواد خشک درست کنید و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر صاف غلیظ به دست آید.

گام دوم: سپس کره را ذوب کنید و به مخلوط اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. نیمی از بسته های 150 گرم زغال اخته را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. یک قاشق چایخوری روغن آفتابگردان یا کمی کره را در یک ماهیتابه بزرگ و نچسب گرم کنید.

گام سوم: یک قاشق غذاخوری از خمیر پنکیک را درون تابه بریزید تا پنکیک هایی در حدود 7.5 سانتی متر تشکیل شوند. یکباره سه یا چهار عدد پنکیک درست کنید. حدود 3 دقیقه روی حرارت متوسط رو به بالا ​​بپزید تا حبابهای کوچک روی سطح هر پنکیک ظاهر شوند.

گام چهارم: سپس بچرخانید و 2-3 دقیقه دیگر سمت دیگر را بپزید تا طلایی شود. سپس پنکیک ها را روی یک حوله ی کاغذی بگذارید تا روغن اضافه اش گرفته شود. با شربت پرتقال یا افرا و یا عسل و بقیه زغال اخته ها، پنکیک را سرو کنید.

4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا