انواع کباب و انواع کوفتهغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت کوفته ریزه خوشمزه

کوفته ریزه یک غذای خیلی خوشمزه و راحته که میتونید در زمان کمی تهیه کنید و از اون لذت ببرید. میتونید با توجه به ذائقه خودتون فلفل به این غذا اضافه کنید و با برنج سرو کنید. برای آشایی با دستور پخت کوفته ریزه خوشمزه مقاله آشپزی ما رو دنبال کنید.

دستور پخت کوفته ریزه خوشمزه

مواد لازم:

454 گرم گوشت بره یا گوشت گاو بدون چربی
2 عدد پیاز با اندازه متوسط ، ریز رنده شده
آرد نخود 1/2 فنجان
1 قاشق غذاخوری نعناع خشک
1/2 قاشق چایخوری زردچوبه
1/2 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل

سس گوجه فرنگی

1 عدد پیاز بزرگ خلالی شده
1 عدد گوجه فرنگی بزرگ ، ریز خرد شده
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری نعناع خشک
1/4 قاشق چایخوری زردچوبه
نمک و فلفل تازه آسیاب شده برای طعم دار کردن
3 قاشق غذاخوری روغن نباتی یا روغن زیتون

دستور پخت:

در یک ماهیتابه ، روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید ، پیاز خرد شده را اضافه کرده و بپزید تا شفاف شود. زردچوبه را اضافه کنید ، هم بزنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید ، 5-7 دقیقه بپزید و مرتبا هم بزنید. گوجه فرنگی خرد شده ، نعناع خشک ، نمک ، فلفل و دو فنجان آب به آن اضافه کنید و جوش بیاورید. روی حرارت ملایم بپزید.

در یک کاسه بزرگ ، گوشت ، پیاز رنده شده ، آرد نخودچی ، زردچوبه ، نعناع خشک ، نمک و فلفل را با استفاده از دست مخلوط کنید. مخلوط را به شکل کوفته های کوچک درآورید. روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید. کوفته ها را اضافه کنید ، از هر طرف خوب بگذارید قهوه ای شود.

کوفته ها را به آرامی داخل سس گوجه فرنگی بریزید ، روی آن را بپوشانید و آنها را به مدت 45-50 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. مقدار نمک و فلفل را تنظیم کنید. با نان گرم یا برنج و ترشی سرو کنید.

3.2/5 - (6 امتیاز)

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا