آشپزی امروز سر آشپزانواع غذاهای گیاهی و انواع غذای گیاهخوارانتازه های آموزش انواع غذاهاتازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلیگیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

سیر و خواص درمانی آن+خواص مواد غذایی

سیر و خواص درمانی آن

ashpaziha

سیر فشار خون بالا را پایین آورده و فشار خون پایین را معتدل می کند . لثه ها را محکم می کند . جرم میناهای دندان را پاک می کند . بسیاری ازخالهای روی بدن رااگر سیر به آنها بمالند برطرف می گردند . گل مژه و جوش چشم با مالش یک حبه سیر به زودی خوب می شود . برای رفع میخچه و زگیل یک قطعه سیر پخته داغ را روی محل گذاشته چند مرتبه در یک روز آن را تکرار کنید . سیر جوشانده برای درمان برونشیت و آسم مفید است . ضد صرع است و از شدت تشنج و تکرار آن می کاهد .

ashpaziha (2)

ضد اسپاسم است و گرفتگی های عضلانی را رفع می کند .سیر پخته برای تقویت جریان خون بسیار مفید است و باعث رقیق شدن خون می شود .میکروبها و ویروسها را به ویژه در ریه ها از بین می برد .از بدن در برابر بی تعادلی غدد محافظت می کند .سرخرگها را از رسوبها پاکسازی می کند .کرمهای معده را از بین می برد و از عفونت روده جلوگیری می کند .اگر سیر را با کافور روی مفاصل دردناک بمالند ، درد را تسکین می دهد .کبد را فعال می کند .برای درمان و پیشگیری یبوست و سرماخوردگی مفید است .سیر برای آنفلوانزا ، برونشیت ، اسهال خونی ، زخم معده و بیماریهای عفونی مفید است سیر برای جلوگیری از پیشرفت عفونت ناشی از بیماری ایدز نیز مفید است . از سیر برای درمان سرطان نیز استفاده می کنند و برای بیماریهای قلبی مفید است .

سیر و ایدز: مصرف سیر مقاومت بیماران ایدزی را در برابر عفونتهای روده ای افزایش می دهد . بیماران ایدزی اغلب با عفونتهای انگلی روبه رو می شوند واین عفونتها به تحلیل و زوال سلامتی مبتلایان به ایدز کمک می کند .سیر و قلب:سیر مهم ترین گیاه دارویی است که برای درمان اختلالهای قلبی ـ عروقی مورد استفاده قرار می گرفت .سیر گیاهی است که باعث کاهش کلسترول می شود ، اکسیده شدن کلسترول در مواد چربی داخل شریانها را کاهش می دهد ، فشار خون را پایین آورده و خون را رقیق می کند تا از لخته شدن خون کاسته شود .تمامی این مراحل بالا مراحل شکل گیری یک حمله قلبی و سکته قلبی است که سیر با خواص دارویی خود باعث پیشگیری ازشکل گرفتن یک سکته یا حمله قلبی می شود.

سیر و سرطان در انسان سیر باعث جلوگیری از به وجود آمدن سرطان شده و زخمهای قبل از سرطان بیمار تسکین داده شد

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا