انواع املت و کرپخوراک سادهغذاهای اصلیمنوی صبحانه

طرز تهیه املت شاپوری خوشمزه اصیل با لوبیاچیتی و کره

املت یکی از غذاهای خوشمزه است که علاوه بر وعده صبحانه برای وعده‌های شام یا میان وعده برای عصرانه هم تهیه می شود. این غذای خوشمزه و مفید انواع مختلفی دارد و با ترکیبات متنوعی درست میشود که یک نوع آن به املت شاپوری معروف است. این غذای خوشمزه را اولین بار یک نفر که در شهرستان لاهیجان قهوه خانه داشت به عنوان صبحانه در قهوه خانه خودش عرضه کرد و از آنجایی که مورد توجه خیلی ها قرار گرفت، به مرور زمان به سایر نقاط ایران هم منتقل شد و به نام املت شاپوری معروف شد. در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها دستور پخت املت شاپوری را بیاوریم.

شاپور خان مخترع املت شاپوری به ابن غذا لوبیا چیتی و کره اضافه کرده است. در ادامه به مواد اولیه و مراحل دستور پخت املت شاپوری این غذای خوشمزه می پردازیم امیدواریم مورد پسندتان واقع شود.

همچنین بخوانید: دستور پخت املت مراکشی

مواد اولیه املت شاپوری خوشمزه

خوراک لوبیا چیتی آماده یک قوطی
تخم مرغ۴ عدد
کره۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آب۲/۳ پیمانه
ادویه ها به میزان کافی

مراحل طرز تهیه املت شاپوری گیلانی

زمان مورد نیاز: ۴۵ minutes.

مواد اولیه فوق برای تهیه املت شاپوری برای ۴ نفر مناسب است.

  1. آماده کردن لوبیا چیتی

    اگر فرصت کافی دارید می توانید خودتان لوبیا چیتی را برای املت شاپوری آماده کنید ولی اگر زمان کافی برای این کار ندارید می توانید از کنسرو آماده لوبیا چیتی استفاده کنید، اگر از کنسرو آماده لوبیا چیتی استفاده می کنید حتما یادتان باشد آن را ۲۰ دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید تا بجوشد.

  2. ریختن رب گوجه فرنگی در تابه

    در ادامه تهیه املت شاپوری تابه را روی حرارت می گذاریم و کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا کره داغ شود بعد از داغ شدن کره رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی را تفت میدهیم تا بوی خامی آن گرفته شود در ادامه به رب گوجه فرنگی ادویه ها را اضافه می کنیم.

  3. اضافه کردن آب جوش و تخم مرغ ها

    بعد از آن که بوی خامی رب گوجه فرنگی را با تفت دادن گرفتیم و ادویه ها را به آنها اضافه کردیم آب جوش را به آنها اضافه می کنیم و مدام آنها را هم می زنیم تا رب گوجه فرنگی نرم و یکدست شود، و بعد هم تخم مرغ ها را می شکنیم و اول سفیده را اضافه می کنیم و بعد هم زرده را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تخم مرغ ها سفت شوند.

  4. سرو کردن املت شاپوری

    بعد از آن که زرده و سفیده تخم مرغ با رب گوجه فرنگی یکدست شدند و قوطی کنسرو لوبیا آماده شد با کمی روغن زیتون و نان و خیارشور سرو می کنیم.

نکات کلیدی در طرز تهیه املت شاپوری

  1. روغن زیتون اختیاری است و اگر نداشتید می توانید آن را حذف کنید
  2. در ادویه ها می توانید از فلفل قرمز هم استفاده کنید.
  3. از فلفل دلمه ای و دانه های زیتون هم می توانید برای تزئین این املت استفاده کنید.

همچنین ببینید: طرز تهیه املت اسپانیایی

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا